Site Meter

Vinnaren i fototävlingen - Novemberbild tema Glädje

Grattis till Thomas H som med sin vackra bild ´´Äppelfröjd´´ vann årets fototävling. Det blev aldrig någon kamp om förstaplatsen. Det blev däremot en jämn kamp mellan de bilder som tävlade om platserna 2-5.

Thomas H har en fotoblogg som heter Längs kajen där man kan njuta av många fina bilder.

Eftersom jag träffat Thomas en gång och vet att han liksom jag tycker om att vandra längs Stockholms stränder med sin kamera, så blir priset i årets tävling – att jag bjuder honom på lunch någonstans i Stockholm i samband med att vi fotovandrar vid passande tid. Antingen en ´´vacker´´ vinterdag eller en ljus vårdag. Stort Grattis igen Thomas!

Jag vill även tacka alla er andra som deltagit med era härliga novemberbilder och bidrog till att det blev en tävling även i år, trots det svåra temat.

122 röster kom in till mig via mail!


1:a plats. Bild nr 15 med 34 röster - Äppelfröjd. Fotograf Thomas H


2:a plats. Bild nr 16 med 9 röster - Möte med gryningen. Fotograf min dotter!


2:a plats. Bild nr 3 med 9 röster - Skånemylla=matglädje. Fotograf Eva Kronvall


4:e plats. Bild nr 14 med 8 röster - Dans över broarna. Fotograf Katarina Ranung


5:e plats. Bild nr 30 med 6 röster - Tillsammans dubbel glädje. Fotograf Helena Mattsson


5:e plats. Bild nr. 32 med 6 röster - Novemberljus i grönt. Fotograf Hillevi Liljeström


5:e plats. Bild nr. 5 med 6 röster - Pullvakt. Fotograf Ingela Åslin


5:e plats. Bild nr. 10 med 6 röster - Sidensvans. Fotograf Claus Stubbergaard.


Jag kommer snart att lägga upp bilderna här och börjar då med femteplatsen. Om det inte kommer in någon röst de sista minuterna så kommer det att bli fyra bilder som delar på femteplatsen och det blir även två st. tvåor vilket då innebär att det inte blir någon trea. Precis som när man listar i sport- och musikvärlden...

Eftersom jag är sjukt rättvis och seriös vad det gäller den här tävlingen så lottar jag visningsordningen för de bilder som fått lika många röster.




Kommentarer
Postat av: Mariana

Det var många fina bilder i år!

Håller tummarna att den jag röstade på vinner.

Ha de bra

2011-11-20 @ 18:21:11
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin, Landet Krokus

Härlig vinnarbild! Och många vackra bilder. Din dotter har verkligen fångat ett härligt ljus! :)

Kram,

Anna-Karin

2011-11-20 @ 18:27:55
URL: http://www.landetkrokus.se
Postat av: Carina

Härliga bilder och spännande final.. och grattis grattis till vinnaren förstås!

2011-11-20 @ 18:31:33
URL: http://hosttradgarden.blogspot.com
Postat av: Mariana

Yes den vann!

Skulle vilja ha den på väggen här hemma...

Bättre pris kunde han inte fått.

2011-11-20 @ 18:47:15
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Eva

Så roligt att komma tvåa och att få dela platsen med duktiga dottern.

Förstapriset gick i mitt tycke helt rätt till äppleträdet och dess fotograf Thomas, en bild som jag omedelbart föll för. Vackert ljus och vacker bildkomposition - grattis till det okände Thomas!

Och tack till Hasse som lägger ner möda på att ordna en lätt ångestframkallande tävling mitt i höstrusket! Hoppas att det blir fler sådana framöver, hoppas Eva

2011-11-20 @ 18:53:12
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Åslinskan

Eftersom jag kommer från en sportfamilj känns det väldigt viktigt för mig att tacka alla de sex som röstat på min pullvakt! Vill även passa på att tacka för detta arrangemang som bidrog till att jag andades in glädjen och andades ut stressen. Ser redan fram emot nästa års fototävling, med eller utan tema.

2011-11-20 @ 19:02:15
Postat av: Ann Bergkvist



Grattis vinnaren & alla de övriga glädjande bilderna!

2011-11-20 @ 19:05:20
Postat av: Skaffaren

I år röstade jag på rätt bild.

2011-11-20 @ 19:11:24
URL: http://skaffaren.blogspot.com/
Postat av: Boije

Grattis grattis!!!



...men det var ett "litet" LAMT röstande kan man tycka!!!... inte så många som brytt sig.

vad kan det bero på??

faktiskt riktigt intressant det här. varför röstar inte folk som ändå rusar till den här bloggen i hundratal??!!



(men bra ändå att inte deltagarna röstfiskat på Facebook, som det är sååååå vanligt att göra nu med fototävlingar, tyvärr.)



//Boije

2011-11-20 @ 19:16:15
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com/
Postat av: Janicke

Åh så kul, grattis Thomas, din bild är min favorit.

2011-11-20 @ 19:28:21
Postat av: Marie Lithén

Grattis Thomas du är en riktigt duktig fotograf även om jag inte röstade på din bild så var det den om berörde mig mest av alla. Men för mig var den djup, stämmingsfull och kanske lite dyster. Skulle absolut vilja hänga den på en vägg hemma för den var så vacker! Fast jag hakade upp mig på just glädjen i tävlingen och röstade på den som var mest glädje i utanför proffsig bild och annat.

2011-11-20 @ 20:16:49
URL: http://lithenstradgard.blogspot.com
Postat av: AnnCharlotte

Grattis till vinnarbilden och grattis alla ni andra som är placerade.

Jag röstade faktiskt på vinnarbilden...den är väldigt fin.

Och tack slottsträdgårdsmästaren för en himla trevlig tävling, hoppas det blir fler.

2011-11-20 @ 20:36:49
URL: http://rosorochmagnolia.blogspot.com/
Postat av: Karen Olesen

Oj - hvor fint! Det var jo også min favorit.

Grattis til Thomas H. Kender godt hans dejlige fotoblog.

Også et stort grattis til din datter. Fint, fint foto - godt set.

Mange hilsner

2011-11-20 @ 21:58:42
Postat av: Thomas H

Hjärtligt tack till alla som röstade fram vinnarbilden, det gläder mig verkligen att så många gillade äppelträdet och återkommer här ovan med uppskattande och vänliga ord.Och många tack också till Hasse, som outtröttlig ordnar med återkommande fototävlingar och höjer spänningen i tillvaron. Glädje var ju temat och nu känner jag bara stor GLÄDJE! Är rusig av glädje och firar nog kvällen med ett glas cider! Stort Tack från Thomas:))

2011-11-20 @ 22:14:34
URL: http://thomasmedh.blogspot.com
Postat av: Eivor A

Vinnarbilden var absolut outstanding. Väldigt vacker.

Synd att jag inte hann rösta för då hade det blivit en röst till :)

Det var många andra vackra motiv också.



Hälsn. Eivor A

2011-11-20 @ 22:37:52
Postat av: Pella

Grattis Thomas! Den bilden var en given vinnare och självklart så var det den jag röstade på.

Grattis ni andra till era placeringar. Verkligen mycket fina bilder. Och tack Hasse för att du ordnade denna tävling.

/ Pella

2011-11-21 @ 18:27:18
URL: http://millonthehill.blogspot.com/
Postat av: Inger

Rätt bild vann ! Även bild fem är glädjerik,patriot.

2011-11-21 @ 23:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0