Site Meter

Besök i blomstertid

Idag fick jag trevligt besök av Gunborg Mattson från Zetas trädgård och Nina Bergström från Expressen. De ville fotografera lite i slottsparken och Nina skulle eventuellt använda bilder till framtida artiklar i Expressen trädgård.
Men ser de inte lite tveksamma ut till min perennslänt?
Här är Ninas blogginlägg från besöket.

Hur som helst så hade vi en fin trädgårdsstund och det kändes skönt att få prata med två växtproffs en stund. Vi åt lunch tillsammans innan de for vidare till en trädgård i Nyköping.
Annars började den här morgonen med en värmadne sol och för första gången på mycket länge höll sig vindarna borta från slottsparken. Jag passade på att bespruta alla gångarna med ogräsättika och J tyckte att det luktade saltgurka i hela parken.

I morgon stannar jag hemma i stan då 307:an ska lagas lite och jag passar väl på att besöka Rosendal en stund, det var länge sedan sist. Jag kommer även att gå bort mot Waldemarsudde och se om jag kan se Marina...hon har ju Månvioler till mig...

Nu ska jag svara på tio frågor.

Stanwell Perpetual
Egentligen ska jag ju inte visa bilder av Drömhörnan ännu då den inte alls är färdig. Den behöver ett år på sig att växa till sig.
Hittills finns här olika nävor, vit trädgårdsnattviol, grå frossört, akleja, stjärnflocka, nepeta, stenkyndel, bolltistel, Rosa rugosa ´Ritausma´´, pioner, vit solhatt, en av misstag ditkommen liten kudde av silverarv.
Blåmesen Messi har ju blivit pappa och jobbar stenhårt med att mata sina ungar.


Kommentarer
Postat av: Nina Bergström

Men Hasse, vad du är snabb. Och vilka fina bilder du tagit. Fina rabatter och trädgårdstanter!

Jag har precis bara hunnit ladda ner mina i datorn... Men vi har ju varit i/på väg till Nyköping hela eftermiddagen och faktiskt sett en mycket fin japanskinspirerad trädgård.Så det var ganska nyligen jag kom hem.

Men det var en underbar dag hos dig på Engsholm och väldigt kul att se och prata trädgård med dig!

2011-06-14 @ 20:55:17
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Det var kul att träffa er också Nina! Kul med japanträdgården också!

2011-06-14 @ 21:45:23
Postat av: Karen Olesen

Bliver helt varm om hjertet, når jeg ser dine arrangementer - så smukke!

Glæder mig til at se dit "Drömhörna" næste år.

Som englænderne siger: "The Garden will look even nicer next year".

2011-06-15 @ 09:54:31
Postat av: Annso

Ser ut som du har en Spunk där i pionen :)

2011-06-15 @ 16:32:20
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Karen Olesen: Så fint att du gillar! Bra uttryck det där som engelsmännen har!



Visst är det en Spunk Annso...eller en guldbagge!



2011-06-15 @ 20:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0