Site Meter

En öppen vinter



Läget i slutet av november
November går mot sitt slut och vi har snart avverkat den första av våra tyngsta månader. Vintern drar åt snaran ordentligt igen, det är kallt och det har kommit snö till allas glädje...eller till nästan allas glädje. Det sägs att vintern kommer att bli minst lika hård i år som förra vintern och jag undrar vad som hände med växthuseffekten?

´´Det är kallt i Paris och London, det är kallt här i Stockholms stad, kylan sveper ner från norr, varenda natt sjunker ännu nån grad´´
sjunger Uffe.

Jag har varit sjuk en vecka men annars så jobbar jag på med slyröjning i markerna kring slottsparken så att vårfloran ska synas bättre i april och maj.
Vi ska fälla några träd, skotta en helvetes massa snö, planera inför nästa trädgårdssäsong och sedan kommer jag nog att få en del specialuppdrag inne i slottet i väntan på den där våren...

På fritiden lockar det knappast att vandra runt i Stockholm eller i några skogar. Hänga på caféer kan man ju göra i stället, eller gömma sig på ett bibliotek och självklart följa Europas fotbollsligor.
Jag läser och jag skriver lite och jag försöker att inte dyka ner för djupt i allt detta mörker. Jag bränner enorma mängder med stearinljus och dricker hysteriskt mycket te men jag har ännu inte lärt mig att meditera.

Jag har börjat det mödosamma arbetet att lägga in bilder igen, i alla mina 185 ´´Dagens Växt´´ eftersom jag ändrat format på bloggen. Nu hoppas jag bara att jag sparat alla originalbilder.

Annars försöker jag leva ett någorlunda normalt liv och vara hyfsat social. Jag lovat mig själv att inte vara så anti inför julen utan placera ut både tomtar och troll här hemma...och kanske att det t.o.m. blir en julgran på balkongen.
Något glädjande är att Uffe ska ut på vinterturné och biljetter kommer att inhandlas till Cirkus i mars.
Ikväll drar jag på mig finkläder och äter julbord med jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0