Site Meter

Med lust och fägring stor




En utställning där en text står på varje dörr...som:
  • Jag lyssnar utan invanda mönster
  • Jag är på andra sidan
  • Jag är evigt saknad
  • Jag går ut i solen igen
  • Jag kan vara min egen präst
21 maj 2009
 
 
 
Tidig morgon på Djurgården och de enda männsikor jag såg var en man som släppte in två galna pitbullterrier i hundgården och en kvinna som putsade trädgården fin vid Prins Eugens Waldemarsudde. När jag kom fram till Rosendals trädgård och gick bland de blommande fruktträden hörde jag hur människor sjöng Den blomstertid nu kommer uppe vid Rosendals värdshus.

Nyfiket gick jag upp för att de om det var någon radio på hög volym men det visade sig vara en tidig morgonandakt med en liten kör som sjöng psalmer den här vackra morgonen och en liten grupp männskor hade samlats för att lyssna och sjunga med. Fint var det!
Man blir som vanligt lite nostalgisk när man hör den sången....man minns sommarloven från skoltiden då en hel ledig sommar låg framför en. Eller är det texten som är så vacker och full av liv och längtan?
Naturen är som vackrast nu mellan hägg och syren men det är en så kort tid. Haven av vitsippor i backarna här på Djurgården slocknade alltför fort och nu är det häggen som dominerar.

Waldemarsudde....jag vidhåller att det här är Stockholms vackraste plats.






Dansbandskryssning på väg tillbaka till stan.


En bra trappa...




.

Kommentarer
Postat av: Thomas H

Delar din åsikt att Waldemarsudde är den vackraste platsen i Stockholm.

2009-05-21 @ 14:03:10
URL: http://thomasmedh.blogspot.com
Postat av: Annelie

TACK

2009-05-21 @ 14:37:43
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Thomas H: Då är vi överens Thomas!



Annelie: Varsågod!

2009-05-21 @ 15:02:14
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: ingmari

Vilka otroligt vackra bilder,blir bara ännu mer övertygad att Sverige just är fantastiskt!

Waldemarsudde har jag tyvärr aldrig besökt,men blir frestad...Österlen,Klarälvdalen,Högakusten,LapportenJa vi lever verkligen i ett vackert land!Din blogg är otroligt vacker.....

2009-05-21 @ 18:31:48
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Du hamnade nog på en Gökotta vid Rosendal. Välkommen till Närke / Kerstin

2009-05-21 @ 23:06:00
Postat av: den moderna munken

Tack för alla de fantastiska bilderna. Jag kommer inte att hinna gå de här promenaderna den här våren tror jag, men det var underbart att få se det genom din kameralins.

2009-05-25 @ 22:43:34
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

ingmari: Tack för de fina orden och visst bor vi i ett vackert land...



Kerstin: Aha...var det en gökotta jag hamnade på...fint var det i alla fall och det var fint även i Närke!



den moderna munken: Bra att du hänger med genom kameralinsen.

2009-05-27 @ 04:55:24
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0