Site Meter

Arbetskamrater i trädgårdslandet


Idag hade jag arbetskamrater i trädgårdlandet. Här ovan är det slottets mästerkockar Matthias och Hasse som skördar rabarber.


Fastighetsansvarig och vaktmästare Jerka poserar framför vårt staketbygge runt trädgårdslandet. Vi har inte tid att bygga staketet på heltid då det finns massor av annat att göra också, men vi tar en bit i taget. Nu firar vi helg och fortsätter nästa vecka.

Jag önskar alla besökare en fantastisk helg....njut av sol och värme eller av sköna stunder i skuggan. Antar att det blir hett på taken i morgon....

Dagens kock
Dagens låt

Uppdatering lördag kl. 7.30
Om några timmar befinner jag mig på taken och ser ett soligt Stockholm där Riddarfjärden och inloppet till stan troligen kommer att ligga helt blankt och stilla. Efter många funderingar har jag bestämt att ta lilla kompaktkameran med mig....systemkameran skulle nog vara i vägen för mycket.

Kommentarer
Postat av: Anne

Men at work! Underbart!

2009-05-29 @ 18:43:06
URL: http://afcr.blogg.se/
Postat av: Åsa!

Ska du på taken imorgon? Ska tänka på dig, så spännande!

2009-05-29 @ 20:36:48
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Ha en underbar helg Du med.

2009-05-29 @ 22:37:08
Postat av: Londongirl

Taken?

På mitt tak är det oftast hett på sommaren. ;-)



Staketet blir ju jättefint!



Gillar den där U2-låten....den passar perfekt till den här dagen.

Ha en alldeles härligt och underbar sommarhelg!

2009-05-30 @ 07:16:59
URL: http://tankevagor.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anne: Ja visst är det underbart att arbeta...



Åsa: Ja om några timmar vandrar jag på taken på Riddarholmen och Stockholm badar i sol (som hela landet förstår jag) och vattnet ligger helt stilla.



Annelie: Tack!



Londongirl: Jo jag ska ju takvandra snart. Staketet blir säkert bra...det gamla finns kvar innanför när vi bygger.

2009-05-30 @ 07:26:09
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: yrsa

läste ditt inlägg från morgonen, o råkade därefter hitta anledningen till ditt äventyr i arkivet när jag lite ströbläddrade. va spännande, hu a mej... säger bara- ha stadiga skor på dej!! var som barn upp på vårt tvåvåningshus o hämtade gårdens alla bollar o dyl. sista gången jag skulle ner hade jag väl vuxit till mej,i förståndet- tänkte knappt slippa ner, stelslagen av skräck.i dagläge vågar jag nog hänga upp gardiner, men det är väl ungefär det högsta jag frivilligt klättrar, haha.

2009-05-30 @ 08:35:42
Postat av: Ronja

Hoppas att du får en härlig takvandring. Kul grej tycker jag!

Staketbygget ser strålande ut! Kommer att bli jättefint med inramningen av köksträdågrden. Jag önskar att jag hade utrymme för en lite större köksträdgård, min är ihopklämd på 35 kvm... men man kan ju inte få allt!

Ha en skön helg!!

2009-05-30 @ 10:31:52
URL: http://hundramiljoner.blogspot.com
Postat av: Kersti

Spännande med takvandring, du hade ett fantastiskt väder där uppe eller hur. Och utsikten måste vara fenomenal. Ha en fortsatt trevlig helg. Njut av sommaren som plötsligt är här.

2009-05-30 @ 19:00:07
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

yrsa: Själv har jag inga problem med höjder men visst ville man vara så bra säkrad som man var här uppe.



Ronja: Staketbygget fortsätter i veckan och jag kanske skulle förklara att det inte blir sådär högt hela vägen utan bara på tre ställen.



Kersti: Vädret var perfekt och utsikten fantastisk. Ha det gott!

2009-05-31 @ 07:56:47
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0