Site Meter

Rosa rugosa ´Roseraie de L´Hay´

Nu har vår rosa rugosa-häck börjat blomma lite och så här ser ´Roseraie de L´Hay´ ut. Rugosarosor ska man se  i stora mängder och inte studera en ensam stackare men idag stirrade jag länge på den här rosen, den här rosenhäcken betyder mycket för mig och jag följer den med spänning varje dag. Häcken är nu ungefär 60 cm hög och det är mängder av knoppar som väntar på att slå ut, haren har snott några närmast skogen men ännu är det inget problem. Vilddjuren brukar låta Rosa rugosa vara ifred. Den här häcken behöver några år på sig innan den blir som jag tänkt.


Bilderna nedan: till vänster 2007 och till höger 2008


Kommentarer
Postat av: Eivor

Hej,

Den ser lite ensam ut - rosen vid sädesfältet.

Den bländvita kameliaschersminen lyser upp i rabatterna.

Här är soligt sommarväder idag. Äntligen.

Hälsn. Eivor

2008-07-03 @ 11:12:32
Postat av: Lilla B

Det kommer säkert att bli förträffligt med en blommande häck och en betydligt öppnare vy mot vattnet än tidigare. Men jag tycker alltid att det tar lite tid innan ögonen vänjer sig vid nya vyer.

Det var många träd som föll

2008-07-03 @ 12:31:48
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Ruben

Vilket genidrag att ta ner granarna. En sådan utsikt ska man inte blockera!! Rosen är mycket vacker och doften, den kan man känna ända hit!

2008-07-03 @ 16:29:08
URL: http://ruben.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eivor: Ja visst ser den ensam ut...men kompisarna runt om är på gång att göra den sällskap.



Lilla B: Jag blir lycklig varje gång jag ser vyn...de mörka dystra granarna saknar jag inte alls.



Ruben: Det har diskuterats i många år att ta bort granarna och nu ligger de i en backe i närheten och väntar på att bli flis. Jag tror också att den här häcken blir riktigt bra om några år.

2008-07-03 @ 17:46:08
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0