Site Meter

Rosa rugosa-häcken i juli

Häcken har nu massor av blomknoppar och hararna verkar ha gett upp.....som om ´´orkar vi inte förstöra HELA häcken så flyttar vi oss till en annan plats där vi kan totalförstöra något´´.
 I morse såg jag två harar sitta utanför de instängda bonicarosorna och önska sig in bland alla knopparna.  Rosenvialens som jag har som marktäckare på ett ställe i slänten hade hundratals knoppar men som alla bivit uppätna av hararna. Eftersom jag inte hinner med att jaga dem brukar jag kasta handgranater efter dem.
Rosorna har så enormt mycket knoppar nu och då växer de inte så mycket på höjden men hittills är jag mer än nöjd med resultatet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0