Site Meter

Slottsdiskmästaren

Ikväll har vi väldigt många gäster till julbordet på slottet och jag blev tillfrågad om jag kunde hjälpa till lite inne i slottet eftersom jag ändå ska övernatta på området.
Självklart  ska jag göra vad jag kan för att hjälpa till med disken.
Från dagens arbete där jag anlade en ny perennplantering till att jobba inne i slottsköket känns helt ok. Mitt pass börjar halv sju och jag ska ta med kameran och försöka fånga aktiviteten på bild inne i slottsköket.....om jag inte blir fast bland tallrikar och glas hela tiden.

Hasse (inte jag) en av våra mästerkockar från köket i lugnet före stormen. Jag lovar att aktiviteten var en helt annan här  i köket några timmar senare men  då fanns det inte så mycket tid att fotografera. Min arbetsplats för kvällen visar också bara en svag bris av den storm av disk som fyllde hela rummet de sista timmarna. Klickbilder!



Uppdatering 12 dec.
Så mycket disk som jag diskade igår kväll har jag inte diskat sammanlagt i mitt långa liv......trodde ett tag att det aldrig skulle ta slut. Efter elva lämnade jag diskmaskinen och slocknade på mitt rum. De foton jag sköt iväg vid några tillfällen blev inte bra....fångade dock dessa läckerheter i konditoriet, vår konditor kallar gobitarna för ´´Rökig whisky kola´´ och de  smakar ljuvligt.

Kommentarer
Postat av: R

Ser fram emot foto!

2008-12-11 @ 17:35:08
Postat av: Lilla B

Passar kanske med en såpnejlika i knapphålet?

2008-12-11 @ 19:33:00
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Lena

Då blir du härligt ren om händerna efter arbetet i jorden!Eller det kanske mest handlar om att stoppa i diskmaskin...

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

R: Tyvärr så blev det inte någon fotodokumentation från kvällen som jag tänkt.



Lilla B: Den var på plats!



Lena: En stor diskmaskin som jobbade för högtryck hela kvällen var det.



2008-12-12 @ 09:20:14
Postat av: Katarina

Tyckte chokladkreationerna såg så goda ut och skulle kolla att du verkligen fick smaka... men rökig whisky kola...nja, det var kanske godare än det lät?

2008-12-12 @ 10:29:53
Postat av: Anonyma Anna

Två söta Hassar på samma ställe... är det möjligt? Och diska kan du också... ;)

2008-12-12 @ 13:04:20
Postat av: Åsa!

Så kommer du att associera julbord med disk för en lååång tid framöver:) Kolorna ser underbart goda ut, handplockad personal på hela slottet förstår jag!

2008-12-12 @ 14:04:05
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Katarina: Jag kan försäkra dig om att de är läckra!



Anonyma Anna: Hasse och Hasse var de som tog hand om orkanen av disk som kom under de sista timmarna av kvällen.



Åsa: Att diska hemma kommer att kännas nästan löjligt nu.

2008-12-12 @ 15:15:28
Postat av: Ronja

Åh herre mina dar, rökig whiskykola låter som något som skulle tilltala mina smaklökar! Mmmm....

2008-12-12 @ 15:31:09
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Trolda

Ja men det andas ju nästan lite Nobelfestkänsla! =D Och det sägs ju att det är i KÖKET den RIKTIGA festen äger rum...;-)



Trolda - Diskar ALLTID på fest =D

2008-12-13 @ 18:54:08
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja: Du skulle absolut gilla dem!



Trolda: Nobelfestkänsla....det här var större Trolda!

2008-12-14 @ 10:34:13
Postat av: Anneli

Vilka underbara godisar på sista bilden! Jag blir inspirerad. Men det blir nog bara klassiska mintkyssar här hemma trots allt.

2008-12-19 @ 13:04:36
URL: http://ungtant.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anneli: Mintkyssar är goda Anneli!

2008-12-20 @ 11:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0