Site Meter

En vacker dag

15392-1934

5.00 Väckning, en macka och ett glas Del Monte ananasjuice, en titt i nättidningar, läser om gårdagens match som Barca vann tros uselt spel (saknar Ronaldinho och Messi) tittar på några bloggar.
6.00 Handlar krukade påskliljor vid partihallarna i Årsta och fortsätter färden mot slottsparken i tät dimma.
7.00 Frukost med kamraterna i slottet. Sedan börjar jag plantera alla påskliljor i urnorna runt om i parken. Nu har den vita ljungen gjort sitt och murgrönan ska jag plantera på lämpligt ställe i veckan. Dimman och det lugna vattnet nere på sjön tillsammans med bofinkens konsert runt om i slottsparken gör den här dagen till en vacker dag. Jag fortsätter vårarbetet i alla planteringar. Märkte när jag skulle rensa bort förra årets lejongap att flera plantor överlevt denna milda vinter och de får chans att blomma ännu en säsong. Lite tidigt för trädgårdsbilder ännu så jag vänder kameran mot sjön som så många gånger förr.
11.00 Lunch...rödspätta med kokt potatis....mycket gott som vanligt!
13.00 Lämnar parken för ett möte i stan.
14.00 Det där mötet....som blev bra för mig.
17.00 Lagar mat och ikväll blir det Liverpool-Arsenal! Kanske att jag hinner lägga ut en Dagens växt.

15392-1932


Tulpanerna fick jag av min dotter igår. Det är franska tulpaner som är så vackra och enormt stora, 70 cm höga!

Kommentarer
Postat av: Åsa!

Vackra vyer! Verkligen något att vila ögonen på, så vindstilla också, det uppskattas alltid av en ö-bo...

2008-04-02 @ 17:36:08
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Katarina

När jag ser dina bilder känner jag att jag måste försöka vara flitigare med kameran. Man kanske borde starta en blogg...
Vilket underbart solstråk över vattnet på din bild!

2008-04-02 @ 18:58:29
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Åsa: En fin dag var det!

Katarina: Klart att du ska starta en blogg Katarina...jag skulle följa ditt år på kolonilotten.

2008-04-02 @ 22:45:02
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Kersti

Vilka vackra bilder. Brr gå upp klockan 5 det är inte mänskligt säger en sann nattuggla. Min klocka står på 6.00 det är tillräckligt tufft.

2008-04-02 @ 23:55:54
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Matildas fikarum

Precis där längst ut på bryggan skulla jag vilja sitta idag. Även om det är kallt. På med en varm kappa och en termos med varm choklad och livet vore prefekt!

2008-04-03 @ 09:10:37
URL: http://matildasfikarum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0