Site Meter

Att åldras vackert

15392-123515392-1234

Nu har jag gnällt färdigt om hösten och den stundande vintern. Jag har valt att bo kvar på den här breddgraden och då får jag helt enkelt finna mig i att frysa och befinna sig i mörker.
Vidjehortensian och rosenflockeln här ovan kämpar i det längsta för att blomma vidare, båda är verkliga långblommare och verkar vägra att ge upp.
Nedan en bild av lejongapen som inte verkar ha en aning om att det är i slutet av oktober.
Nu har jag samlat fröer från blåsalvia, rosenvial, trädpion, strålrudbeckia och strandiris.

15392-1233
15392-1236
.....och Brittsommarastrarna blommar vidare....

  • Aftonbladet idag - Kungahuset har begärt extra pengar av oss till bröllop nästa år. Eller vilka är det som betalar egentligen? De lever verkligen i en sagovärd. Vem ska jag begära extrapengar av om jag skulle gifta mig?
  • Jag vill tacka nordvinden som hjälpt oss hela hösten med löven. Trädens löv har med hjälp av rätt vindriktning blåst just åt det håll som vi vill. Skulle en sydlig vind har legat på över parken den här veckan så skulle det ha betytt betydligt mer arbete att ta hand om löven.
  • Dagens låt - Connemara med U.L.
  • Jag önskar alla en riktigt skön helg!
Dagens jordspråk
Glatt må vi bära fång på fång
av döda löv - vi dårar,
för gröna löv, för fågelsång
och ljusa, nya vårar.

Nils Ferlin

Kommentarer
Postat av: Parkarbetaren

Vad det grönskar i dina rabatter! Lejongapen verkar inte vilja ta höst. Jag rev mina i förra veckan. Vi har så mycket sommarblommor och lite perenner. Har precis kommit hem från höstslitet; rivit ännu mer sommarblommor och satt några tusen lök. Nu ska jag gå och vakta på dem ända till våren. Det var inte så tokigt att jobba säsong. Man är mör i slutet av oktober. Skönt med helg. Trevlig helg du också!

2007-10-19 @ 17:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0