Site Meter

Ännu en soluppgång

15392-1252
Kl. 08.02

15392-1253
Kl. 08.07

15392-1257
Kl. 08.42

Någon som sett bilder från soluppgångar förr här på bloggen? Kan inte låta bli att försöka fånga och föreviga på bild den där känslan man har när man tidigt en morgon står inför ett sådant här fantastiskt skådespel. Nu är jag varken poet eller författare så det är inte ens lönt att försöka beskriva känslan med ord. Bilderna får tala för sig själva även om det är omöjligt att med bild nå fram till den verkliga vyn. I morse var det så vackert att det gjorde ont men en bättre början på en arbetsdag kan man inte få och slutet på den här dagen kommer säkerligen att bli ännu bättre....

15392-1254
Kl. 09.30

15392-1255

Någon som sett bilder från allén förr på den här bloggen? Kan inte låta bli att försöka fånga känslan i den här gyllne salen heller.

Fotbollsresa till Italien
På fredag åker vi ´´slottsgrabbar´´ som sagt på fotbollsresa till Bergamo i norra Italien för att se på vårt gemensamma kultlag Albinoleffe och det ska bli riktigt kul. Om de har dator på hotellet kommer färska rapporter från oss att finnas här i helgen. Det är fyra av oss kan laga mat och en som kan trädgård......men jag vet inte om vi kommer att ha användning av våra kunskaper just den här helgen. Nu är det fotboll mm. som gäller.
Önskar alla en fortsatt fin vecka!

Hört på korvmacken här hemma för en stund sedan:
En man kommer in med sin son som är i yngre tonåren.
- Två grillande med mos, säger sonen.
- Och en pucko, lägger han till.
- Vill du inte ha menyn? Säger grillkungen.
- Vad är det till menyn då? Säger pappan
- Bostongurka eller majonäsgurka....
- Jag gillar inte gurka säger sonen.
- Men det blir billigare säger grillkungen.
- OK säger pappan. Då tar vi menyn och så slänger vi gurkan här i papperskorgen.

Matkultur på i en korvgrill en onsdag i oktober.

  • Grattis till lägenhetsköpet T och välkommen till Stockholm.





Kommentarer
Postat av: D

Härliga bilder på soluppgångar. Nästan lite magiska.

2007-10-24 @ 18:34:37
Postat av: Karin A

Det gör inget att vi sett bilder med samma tema förr! De är underbara. Själv har jag fått dille på solnedgångar men bilderna blir inte så speciella när scenen är ett bostadsområde. Trevlig fotbollsresa!

2007-10-24 @ 19:08:37
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Eivor

Det är vackert vid Ditt slott. Inget fel på kameran heller :)
Jag skrev fel tidigare - det blir ljusare på morgonen och inte på kvällen när sommartiden slutar lördagnatt.
Då kanske jag också hinner se soluppgången..
Jag tycker den där hunden Leo ser ut som en albino med sin vita färg och de röda ögonen.
Fotografera gärna något vackert på resan. *>*

2007-10-24 @ 19:57:38
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

D: Ja soluppgångar är speciella, en ny dag börjar och man har ingen aning om vad den ska innehålla.
_____________________________________________________
Karin A: Solnedgångar är lika vackra och i västra Sverige uppmärksammar man solnedgångar mer. Vi i öst får bege sig till Gotland för att se vackra solnedgångar i havet.
_____________________________________________________
Eivor: Ja det är ett vackert ställe jag jobbar på och visst blir blir morgnarna lite ljusare i och med sommartidens slut. Tack....självklart kommer jag att fotografera massor.....och då inte bara fotboll!
_____________________________________________________

2007-10-24 @ 20:48:28
Postat av: Lilla B

Så vacker bildserie! Allébilder är jag nästan barnsligt förtjust i.
Trevlig resa!

2007-10-24 @ 20:59:01
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Tack. Jag är lika fötjust i allén jag...man ser mig ofta där med kameran riktad mot träden.

2007-10-24 @ 21:40:18
Postat av: Katarina

Vad härligt att se att du hela tiden ser det vackra omkring dig! Ibland blir man ju så hemmablind - jag njuter av utsikten från Skeppsbron och/eller Katarinavägen när jag är där. Men även Ringvägens lindar, ibland på tidiga sommarmorgnar känns det som att vara "utomlands". Underbara bilder - tack!

2007-10-24 @ 22:00:06
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Katarina: Du verkar också kunna se det vackra. Stockholm är mycket vackert under alla årstider utom på vintern. Jag fotade tulpaner vid Ringvägen i våras. http://gardener.blogg.se/1178563541_tulpaner_efter_ringvg.html

2007-10-24 @ 23:00:02
Postat av: Matildas fikarum

Underbara bilder. Varje dag ser jag fram emot att kolla in din blogg.

2007-10-25 @ 11:18:03
URL: http://www.mildamatilda.blogs.se
Postat av: Azola

Otroligt vackra bilder!!
Du skulle föra över dem till större papper för att rama in och hänga på väggen, du skulle till och med kunna ha en vernissage....jag kommer! ;)
Hoppas nu de har dator på hotellet så vi inte missar dina äventyr vid fotbollsplanen i Italien.
Hoppas ni "slottsgrabbar" får en kul resa! / A

2007-10-25 @ 17:51:16
Postat av: Katarina

Jag bor på en liten tvärgata till tulpanerna och jag håller helt med om färgen och hur det sedan blev. Tyvärr blir de ganska nedtrampade av folk som tar "genvägar" det är tur att de är många!

2007-10-26 @ 23:03:47
Postat av: Christina W

Har inte varit här på ett tag men njuter av alla dina vackra bilder.
Och hade Bergamo knappt några restauranger?

2007-10-31 @ 08:00:33
URL: http://metrobloggen.se/godmat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0