Site Meter

Varm höst

Plommonträdet är skördat och beskuret. Nu är det bara äppelträden Aroma och Signe Tillisch kvar att skörda.
Signe Tillisch brukar vara fulla av skorv men i år ser de mycket bättre ut. I grönsakslandet har jag rensat bort en hel del och ska snart gräva om med välbrunnen kogödsel. I grönsakslandet blommar  mängder av höstblommor nu, astrar, ringblommor, kryddtagetes, rosenskära, broksalvia, rosor, tobak mm.

15392-210

Började arbetet med att slå utmarkerna kring slottet med grästrimmer men mitt förb....knä gjorde att jag inte kunde fortsätta. Blir oerhört irriterad av att inte kunna jobba på som vanligt nu när det är mycket jobb med att göra parken klar för vintern. Som tur är har det inte fallit så mycket löv ännu. Knäskadan oroar mig och får mig att tvivla på en fortsatt framtid som trädgårdsmästare.

Värmen fortsätter och vi äter lunch ute varje dag, gästerna går omkring sommarklädda i parken och det finns ingen höstkänsla alls mer än att det är mörkt ute på morgnarna. Änglatrumpeterna fortsätter att växa och blomma och pryder terassen tillsammans med fuchior, pelaroner mm.

15392-211

Detta är en salladsamarant som heter ´Baby Leafe´ och ska skördas när de är ca. fem cm. höga. Nu lät jag några vara ifred och det visade då sig bli en underbart vacker prydnadsväxt som når en höjd av 1,5 meter och står ända tills frosten tar den.

Nu börjar Barcelonas andra C.L-match och ikväll är Werder Bremen motståndare....jag ska parkera i soffan och hoppas att få ännu en fin fotbollskväll.

Dagens låt: Now is here med Clannad

Kommentarer
Postat av: LindaLotta

Så vacker den blev, den där salladsamaranten, jättefin!
Jag tror inte du ska oroa dig alltför mycket för ditt knä. Tänk på alla fotbollsspelare som opereras till höger och vänster, de ska nog klara av att fixa ditt knä också. Jag håller tummarna för Dig!

2006-09-28 @ 13:11:44
URL: http://lindalotta.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Blev tvungen att åka hem från jobbet direkt i morse då jag knappt kunde ta mig fram. I morgon ska jag för första gången i mitt liv få akupunktur. Så nu sitter jag här igen...med massor av jobb som väntar. Det känns inget bra alls. Men tack för din omtanke LindaLotta.

2006-09-28 @ 13:43:49
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ronja

Tråkigt med knät. Är det färdigläkt eller finns det inte en risk att det fortfarande är 'trasigt'? Du kanske var igång för snart efter skadan...? Du har ju ett väldigt fysiskt aktivt arbete...
Hoppas att akupunkturen hjälper mot smärtan, men jag skulle nog rekommendera att du tog kontakt med någon för att kolla att det är ordentligt läkt först... ortoped eller så kanske.
Äsch, här kommer jag med mina amatörmedicinska analyser. Tyst på mig.

Salladsamaranten var superfin! Vilken vacker färg!

2006-09-28 @ 14:43:44
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja: Jag var hos en ortoped i måndags. Lite komplicerat att förklara allt här. Har opererat det där knäet tre gånger tidigare. Men jag ska bara bli bra...det finns inget annat. Bara jag vet hur jag ska göra. Tycker att ortopeden bara intresserade sig hur knäet såg ut och inte vad som skulle göras. Skulle avvakta i en månad och sedan kanske det skulle bli en operation.....känns som om jag har gjort detta till en sjukdomsblogg....så....nu glömmer vi detta. Men jag blir lite rörd...av er som bryr er.

2006-09-28 @ 14:54:37
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: LillaB

Kul att se sallandsamaranten. Odlade sådana förra året men hade inte läst ordentligt på påsen utan lät de bli stora. Fina blev de men oätliga. Värsta hösmaken. Den sommarens lärdom: Läs alltid ordentligt på påsarna och spara dem.

2006-09-28 @ 16:19:09
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

LillaB: Gjorde likadant...men är glad att ha funnit en ny prydnadsväxt.

2006-09-28 @ 21:27:54
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0