Site Meter

Filmmagi

The New World
Bland alla filmer som går på bio, TV eller som man hyr på DVD så är det sällan man berörs. Det mesta rycker man på axlarna åt och ger betyg tre. Eftersom jag sitter fast ett tag nu så tittar jag på en del film och idag så jag The New world med Collin Farrell och Q´Orianka Kilcher och jag försvann fullkomligt in i filmens handling. Det tog en halvtimma in i filmen innan man förstod både tempot och stämningen och när man började leva sig in personernas dramatiska kärlekshistoria så var man fast.

Musiken, stämningen, det vackra fotot och huvudpersonernas viskande tankar som hördes blev till filmmagi. Det här är inte Collin Farrells film utan hans motskådespelerska som gör en helt lysande roll. Det var länge sedan jag drabbades så starkt av en film. Tänkte läsa recensionerna om filmen innan men jag glömde och nu efteråt tänker jag inte göra det.
OK...nu läste jag Expressens recension och den fick en trea. ´´Regissören Malick berättar vilande på varje andetag, stillsamt mediterande´´. Bra beskrivet av Mats Bråstedt. Tre av Svenskan också. Fem av slottsträdgårdsmästaren.
Regissören Terrence Malick har även gjort regi till Tunna röda linjen från 1998.

15392-184
Det är fint när man hittar en film, bok eller musik som stannar kvar så starkt.

Det ser inte ut att bli så mycket jobba den här veckan. Har fortfarande problem att ta mig fram även om det blir lite bättre för varje dag. Men eftersom jag har så stora jobb framför mig i höst så vågar jag inte starta upp för tidigt.

Jag lovar att trädgårdsblogga i morgon.....

Dagens film: The New World

Kommentarer
Postat av: petra

hej - kul att hitta en ny rolig blogg!!! jag återkomemr gärna hit...min egen blogg har ett flertal olika teman..man får kollaunder "kategorier" för att se om man kan hitta nåt kul...välkommen!

2006-09-12 @ 20:51:54
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ska genast kolla in din blogg. Du är välkommen tillbaka hit...det hadlar mest om trädgård men även om livet i övrigt.

2006-09-12 @ 21:20:28
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: LillaB

Vårda knäet genom att trädgårdsblogga! Det kallar jag alternativ medicin av rang! Utan biverkningar, dessutom.

2006-09-12 @ 21:25:49
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tyckte att läkaren på akuten sa något om det också....

2006-09-12 @ 22:04:24
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Markuslina

Great site

2009-09-07 @ 08:54:26
URL: http://markuslina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0