Site Meter

Hittade lugnet i Haväng

Lånar en uppkoppling en stund. När jag körde igenom Brösarps backar så kände jag direkt att nu kommer jag tillbaka till en plats som jag älskar. Det böljande landskapet och havet inpå hela tiden. Mitt rum i Brantevik skulle jag få klockan 17 så jag svängde ner till det magiskt vackra Haväng. Den här platsen är bland det vackraste jag vet, de stora markerna ner mot havet där gräs och fin sand blandas, stenåldersgravarna och ån som rinner ut i havet kantad med lummig grönska. Vågorna var stora och ljudet av bränningarna mot land dränkte allt annat ljud.
Har ätit en middag i Simrishamn nu och getingarna är många i år....fler än på 40 år sa någon...
Har hunnit med några spaningar på vägen ner men vet inte när jag kan lägga ut dem.
Det är i alla fall underbart att vara ledig i det här landskapet. I morgon ska jag nog besöka en slottspark i närheten.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Kul med lite livstecken... Det låter härligt att få fara runt i Skåne. Jag hoppas att du hittar en trevlig slottspark att njuta av... :)

2006-08-07 @ 20:51:19
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: LillaB

Slottsspaningar i Skåne.
Man trillar ju nästan över slott. Det dyker upp ett bakom varje vägkrök. Ska bli mycket spänande att få läsa.

2006-08-07 @ 21:45:32
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Thomas H

Augustimåne över Haväng..... nu är tid att ”se hur månen hänger över Haväng i natt”.....

I lövmassorna vid bäcken såg jag en klargul sommargylling i fjol.

2006-08-09 @ 00:10:55
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Sitter i bilen vid havet och läser. Regnet öser ner. Har spanat ganska vilt i två dagar. Skriver från mobilen.

2006-08-09 @ 19:23:05
Postat av: Desirée

Jag brukar inte kommentera här, men läser ibland. Nu ser jag att du är i Brantevik. Jag var där förra veckan och såg en otrolig stenträdgård på Skepparegatan 41 (det var en hörntomt) i Brantevik. Har du sett den? Jag har inte läst om den någonstans.

2006-08-10 @ 00:45:03
URL: http://desiree-blomp.com/blog
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Nu har jag sett den märkliga stenträdgården i Brantevik. Lite för mycket för min smak men tack så mycket för tipset.

2006-08-10 @ 12:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0