Site Meter

Den tysta parken

15392-160
Här börjar hemresan

Tystnaden är nästan total vissa stunder i parken nu när vi snart går in i september. Inga fåglar hörs och det känns nästan kusligt att inte ha konserten i träden över mig då jag jobbar. Igår eftermiddag så bröts tystnaden av en grupp gäster som spelade Boney M så det hördes över parken. Omöjligt att beskriva de känslor jag kände då.
Annars jobbar jag på med att snygga till trädgården efter min frånvaro några veckor och det börjar se snyggt ut igen. Nästa vecka ska jag ta mig an de stora perennplanteringarna och gräva bort stora bitar av vissa marktäckare som trots mitt eviga rensande...vuxit igen med ogräs. Det är nyttigt för perenner att planteras om med jämna mellanrum och få lite ny fräsch jord.
Efter en jobbig vecka ska jag nu vila några dagar och se Barca spela fotboll, äta och dricka gott.
Nu är det exakt ett år sedan jag vann i vinlotteriet på jobbet....
15392-159
Sommarrudbeckian ´Toto´

15392-158
Ulleternell och strålrudbeckia i bakgrunden

15392-162
Brittsommarastern ´Lady Hindlip´ och Vidjehortensian ´Annabelle´


Dagens låt: Shoreline med Anna Ternheim

Kommentarer
Postat av: LillaB

Du har fångat det lite mystiska i den översta bilden. Jättefin. Skönt att höra att även din trädgård/park växer igen lite med ogräs. I mitt amatörland ser det nästan överjävligt ut. Helgen skall definitivt icke ägnas åt fotboll utan åt mera slit i kökslandet.
Ta dig något riktigt gott och ha en prima helg!

2006-08-25 @ 17:51:58
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ha ha...nej överjävligt ser det inte ut direkt men...
Ha en fin helg du också LillaB.

2006-08-25 @ 18:00:43
Postat av: LillaB

Tack!

2006-08-25 @ 18:19:25
URL: http://lillab.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0