Site Meter

I ett vinterland

Tidigt på morgonen kom jag då till slottsparken igen för att börja säsongen. Det är nionde året som jag får äran att vara i den vackra parken. Det har inte varit så mycket snö något år tidigare, stora drivor ligger kvar och hela parken är inbäddad i ett lager med blöt porös snö.
Det var riktigt fint att se mina arbetskamrater igen.
Som vanligt börjar jag att beskära de åtta fruktträden. Sådden av sommarblommor får vänta till onsdag.
I morgon bitti ska jag åka till Årstahallarna för att handla påskliljor i krukor för att sätta ut i urnor i parken samt fler sommarblomsfröer.

Ska försöka hålla liv i den här bloggen trots privat kaos. Borde egentligen skriva om något helt annat men det passar inte här bland fröer och vårstädningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0