Site Meter

Vårträdgårdar och kameradrama på Djurgården!

Jag vill väl också vara med på bild, det är ju inte så ofta det händer här på bloggen!
 
Scillan blommar vid Gamla huset på Prins Eugens Waldemarsudde
 
 
Överallt på Djurgården pågick vårstädning i trädgårdarna idag. Nu blir det vårfint i planteringar och på parkytor vid Djurgårdsförvaltningen stora områden på hela Djurgården, vid Prins Eugens Waldemarsudde och i Rosendals trädgård. Lexus och jag långvandrade, det var 14 grader varmt och bofinkarna sjöng för oss i parker, lundar och i skogsbackar. Vi kände båda total vårlycka! 
Det var frestande att stanna i Rosendals trädgård och fika på uteserveringen, men vi bestämde oss för att vänta tills vi kom hem till Blockhusudden i stället. 
 
  
Snöklocka, även kallad Klosterlilja vid Waldemarsudde
 
Rosendals trädgård
 
Kejsarolvon vid Rosendals slott. Det var efter den här bilden som jag lade ifrån mig kameran på parkbänken...
 
 
Både Lexus och jag blev lite trötta under vår långvandring idag och det var skönt att sitta ner och fika på altanen när vi kom hem. Sen upptäckte jag att jag tappat min nya kamera under vandringen😱. Jag gav mig av tillbaka, ringde Cecilia som jobbade i närheten av Rosendals slott där Lexus och jag vilat. Cecilia och Kerstin från Djurgårdsförvaltningen åkte dit och där stod en man med kameran. Han hade väntat där i en halvtimma på att ägaren skulle dyka upp. Kameran hade jag lagt på parkbänken och bara gått därifrån. Någon hittelön ville han inte veta av, så jag tackar honom så mycket här i stället, och även trädgårdsmästarna som snabbt var på plats! Så kan det gå för en tankspridd och något slarvig PJ! Nu vilar vi efter dramat😊
  
 Så kom Cecilia (chauffören och min käresta) och Kerstin tillbaka med min kamera! Tack!
 
 På Blockhusudden blommade krokusen vid Villa Dufvan

Kommentarer
Postat av: Liza Hansson

Oj vilken tur att du fick tillbaka kameran.
Det är så vackert med alla vårblommor man blir verkligen varm inombords när man tittar på dina bilder. :)

2019-03-28 @ 18:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0