Site Meter

Höst på Södermalm

Här på Lotsgatan brukar jag fotografera de här vitblommande syrenbuskarna som blommar i maj. Det verkar som om bladen på vitblommande syrener behåller klorofyllen längre än vanliga lila bondsyrener. 
 
Lotsgatan
 
Förra året befann jag mig just här, längst ute på östra delen av Åsögatan, för att fotografera den här vyn och då stod en bil parkerad och förstörde  hela bilden. Idag fanns en bil på samma plats, troligen samma bil. Irriterande!
 
Kvastmakarbacken och huset där Joel och Melinda Kinnaman växte upp i.
 
Mina fina vandrarvänner!
 
Vitabergsparken
 
Huset som Uffe Lundell hyrde på 70-talet och där han skrev sin debutroman Jack, som välte landets alla kiosker.
 
En höstmöte på Söder.

Kommentarer
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Så fina bilder! Söder är så otroligt mysigt med sina gamla kåkar :)

2017-10-22 @ 19:53:30
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Hasse Wester

Ja Söder är på sina håll mysigt Annie!

2017-10-22 @ 20:14:12
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0