Site Meter

En ´´sommardag´´ i Engsholms slottspark

 
 
  • 04.45 Vaknar av harpmusik från mobilen (måste byta väcksignal)
  • Koltrasten utanför sovrumsfönstret har sjungit hela natten
  • Ser ut över Kungsholmen, vattnet ligger stilla.
  • Ut med 308:an på 4:an - destination Engsholm, 7 mil från Bromma!
  • Anländer till slottsparken strax före 6
  • Kokt ägg, macka och kaffe med J
  • Planterar vacker rödbladig Trifolium på terrassen
  • Lyssnar på rapmusik...?
  • Plockar bland pelargonerna som liksom trädgårdsmästaren längtar efter sol
  • Bär upp en återuppstånden stamfuchsia i urna till terrassen
  • Binder upp aklejor som vill lägga sig
  • Klipper bort överblommade blommor på aklejor, så att de ska blomma längre
  • Klipper ner nepeta så att de senare ska blomma långt in i hösten
  • Stöd åt Stanwell P-rosor
  • Testar luktsinnet på stora fluffiga luktpioner - funkar hyfsat om jag kommer nära
  • Blir alltmer irriterad på gipset på vänster arm, tar bort det i slutet av veckan
  • Köttgryta med ris till lunch! Gott! Tack Johan och Erik!
  • Till tippen med kamrat J
  • Vi lämnar järnskrot och får några hundringar
  • Tillbaka i slottsparken
  • Sår andra omgången sallat
  • Kaffe
  • Vattnar trädgårdslandet - före regnet
  • Tar en fotorunda i parken - före regnet
  • Äter middag på slottet eftersom jag ska övernatta
  • Checkar in på mitt rum och regnet smattrar mot fönstret
  • När blir det sommarväder?
 Rosen heter Westerland...
 

Kommentarer
Postat av: Ramona K

Alla dina bilder är vackra men bild 2 och 4 är enastående! Gissar att alla dina aklejor är "ädla" sorter och inte vilda som mina? Klagar inte men nu har vi nått gränsen :-)

2015-06-23 @ 20:06:11
Postat av: Hasse Wester

Tack snälla Ramona! Jag vet inte, det är så svårt med dessa busiga aklejor som i stort sett kan se ut hur som helst. Vad ska vi göra med vädret?

2015-06-23 @ 20:20:21
URL: http://gardener.blogg.se
Postat av: Anonym

Snart får jag "slakta" stora bestånd av aklejor för att inte trädgården nästa år bara består av dessa skönheter. Vädret? Det är nog jättejobbigt just nu för din yrkesgrupp. Allt ni gör är till för att ses och uppskattas av andra. Det är annat för oss amatörer. Vi kan glädjas åt de små framgångarna. Men jag kan bli deppig när jag tänker på tid och omsorgen man lägger på att odla pumpor mm....hur ska dessa klara sig i kylan?? Barnbarnen kanske inte får en Halloweenpumpa från farmors trädgård i år. Morrr.

2015-06-24 @ 12:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0