Site Meter

Förändringar

Under en tid har man grävt och bökat omkring i två av Stockholms mest centrala parker och nu i sommar ska de tydligen vara färdiga. Dessa två parker med anor från mitten av 1800-talet har vackra och viktiga lägen i stan och besöks flitigt av både stockholmare och turister.
Det ska bli riktigt spännande att se vilka växter som kommer att planteras, speciellt i Berzelii park och Strömparterren har ju ett av Stockholms bästa lägen, så den renoveringen blir ett lyft för platsen vid Norrbro och slottet.

För min egen del ser jag ljuset! Nu börjar det kännas bra igen. Plusgraderna segrar över kyla, snö och is. Snödroppar och vintergäck tittar upp även här i Stockholm och i slottsparken beskär jag buskar, stora snår av slånbär och vildrosor. Jag öppnar upp och föryngrar växtligheten varsamt och i nästa vecka ger jag mig på fruktträden.

Det är mycket som händer nu och det är både spännande, inspirerande och skrämmande. Ibland vill jag vara mitt i bruset för att nästa sekund vilja fly långt bort till Gubben i stugans stuga.
Om fyra veckor kommer jag att vistas en stund i London och på Mallorca. Tänker möta våren vid Medelhavet och tror att den är ljus och vacker och jag ska försöka fånga lite av den där Medelhavsvåren på bild.


Kommentarer
Postat av: Janicke

Ser fram emot vårbilder från Medelhavet!

Läste igen om ditt besök hos gubben i stugan, så fint. Glömmer aldrig den filmen. Det gläder mig mycket att det fågelskådande paret ska flytta dit och sitta i timmar och kolla fågelmatningen. En sån tillvaro skulle jag mycket väl kunna tänka mig, kanske inte just nu men så småningom!

2012-02-25 @ 12:20:29
Postat av: Lars Forslin

Det verkar lovande! En hel del fina perenner har ju synts i Berzelii park även tidigare och det här ser ju ut som rejäla ytor. Nytt uppdrag till Ulf Nordfjell?

Strömparterren har man knappt bevistat, men så har ju Norrbro varit avstängd i flera år för renovering också. Men läget är utan tvekan outstanding.

2012-02-25 @ 13:55:27
URL: http://blogg.perenner.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Janicke: Det är så lugn plats och troligen lite för lugn för mig, men som tillflyktsort när man är för uppstressad, skulle stugan vara perfekt.



Lars Forslin: Nu vet man ju inte hur mycket som blir gräsmatta och rabatter men vi hoppas på mycket perenner och Ulf Nordfjell vore ju perfekt att anlita här.

2012-02-25 @ 15:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0