Site Meter

Snöig aprildag i Stockholm

Trädgårdsmässan pågår för fullt i stan och det är ju nu som våren ska börja bli stabil...tycker man. Då kommer snön tillbaka och stan fylls av en decimeter slask. Vi som varit för lata att lägga om till sommardäck ler idag lite skadeglatt åt de som fastnat i backarna...sorry!
Jag begav mig till Bergianska för att fotografera vilda pelargoner och kunde bara konstatera att jag måste köpa ett riktigt macroobjektiv. Ni som har Nikon får gärna tipsa mig om något bra som inte kostar allt för mycket. Några halvbra bilder blev det väl och jag lägger ut dem i ett kommande inlägg. På vägen mot bilen såg jag hur körsbärskornellens blommor fylldes av snö.
Svartlindarna vid Tekniska högskolan blev som konstverk idag.

Kommentarer
Postat av: Michael

Dom lindarna har blivit ett riktigt underverk sedan man började hamla dom...

2012-04-14 @ 14:54:35
Postat av: Hélena

Jag har ett jättebra macro, Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1. Det finns med Nikonfattning och du kan hitta det för under 4000:- Det är också bra för porträtt.

Ha det bäst!

Hélena

Postat av: Slottstädgårdsmästaren

Ja jag gillar den här knuthamlingen vid Tekniska Michael.



Tack Helena...ska kolla på det.

2012-04-14 @ 16:21:38
Postat av: Marion

Jag har förvisso inte någon Nikon, men jag har mellanringar istället för macroobjektiv till min Canon. Inte lika dyra och med tre olika får man tre olika macroavstånd. jag gillar dem, borde ju finnas till Nikon också.

2012-04-15 @ 06:57:05
URL: http://wivikens.blogg.se/
Postat av: Igge

Så glad över att ha hitat till denna sida! Lär mig mycket. Svartlindarna vid tekniska högskolan har jag länge tjusats av, men inte visste jag att det var namnet på dem!

2012-04-19 @ 23:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0