Site Meter

Maria och våren

 
 
12 mars 2011
 
 
Jag hade tänkt besöka trädgårdsmässan i Kista idag igen, men av olika anledningar så blev det inte så.
Jag hängde på mig kameran och vandrade lite på Södermalm i stället. Planen var att göra ett svep över söders församlingar Maria, Katarina och Sofia men jag nöjde mig med Maria idag. Jag får besöka Katarina och Sofia en annan dag. Det finns inte mycket att rikta kameran mot innan man kommer in i april tycker jag, men det var en skön vandring i förvåren.

På bilden ovan så solar man på Lilla Skinnarviksgränd och på Café Mariaberget var det fullt vid alla bord inomhus och trots flera plusgrader och solsken så vågade ingen använda uteserveringen idag. Det kändes om om hela söders befolkning var ute och fikade idag.

 
 
Vårtröttheten märktes på Mariatorget

Här inne på The Tea Centre of Stockholm på Hornsgatan 46 hade jag tänkt köpa något nytt spännande te men jag hade inte tålamod att stå i kön.

Bygget av citybanan fortsätter

Det här arkitektoniska mästerverket finns på Bastugatan och från huset har man ´´utsikt´´ över hela Stockholm.



Kommentarer
Postat av: billan

Fint att få ta del av din vår. Det är alltid lika vackert på söder. Härligt ljus i bilderna och jag ler åt vårtröttheten på Mariatorget:)

En favoritlåt bjuder du också på...Tack för den!



Jag får snart nackspärr av att hålla huvudet högt så att jag kan undvika marken och istället fokusera på sol och ljus. Jag är på väg att flytta in i mitt glashus...bästa stället att förtränga eländet....

Ha en fin kväll!

2011-03-12 @ 19:07:38
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Per

Vilken härlig promenad du fick Hasse, och vilka fina bilder! Jag ser fram emot nästa gång du tar en promme med kameran i stan, och kanske "Våren närmar sig city"? :)

2011-03-12 @ 19:29:01
URL: http://whatgoodami.blogspot.com/
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

billan: Bra idé att flytta till glashuset. Ha en fin kväll du också.



Per: Ja Stockholmsvandringarna blir mer lockande när våren blir lite mer påtaglig, det är fortfarande kalla vindar. Du får väl komma in någon gång så tar vi en fotosväng i stan!

2011-03-12 @ 19:33:40
Postat av: Monika

Fin promenad...där har jag suttit på uteserveringen med en kaffe och njutit...goda minnen!

2011-03-12 @ 20:47:49
URL: http://icole8.wordpress.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Ett bra fikläge Monika

2011-03-13 @ 07:54:36
Postat av: Eva kronvall

Det är inte dåligt att vara så bra på att både fotografera växter/trädgård och att fotografera stadsbilder/interiörer! Om du tröttnar på trädgårdsarbetet kan du säkert försörja dig som fotograf. Fast tröttna på trädgårdsarbete... Det skulle väl i så fall vara just nu i övergången när det verkar som om det aldrig vill bli vår. Det är så mycket man vill göra och så lite som faktiskt går att göra. Jag funderar på att klippa mina två fula äppleträd, det enda som är möjligt när markfrosten släpper och allt är ett brunt klet som inte går att trampa på.

Men nu sjunger lärkan, bofinken och taltrasten här på åsen så våren är definitivt på gång!

2011-03-13 @ 12:13:29
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Anita

Du verkar haft en skön dag på söder. Underbara bilder badande i sol. Såg att du varit på Kistamässan. Jag var där idag. Ett säkert vårtecken. Lite gula pelargoner blev det men inga bilder. Kameran fick stanna hemma. Nu laddar jag inför Nordiska trädgårdar.



Ha en skön vecka!

2011-03-13 @ 18:48:51
URL: http://anitalinder.wordpress.com
Postat av: Skaffaren

Den sista bilden är riktigt läcker!

2011-03-13 @ 19:58:48
URL: http://skaffaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0