Site Meter

Inne blir ute


Det har blivit tradition att syster och jag ser Vårsalongen på Liljevalchs. Här kan man se bra konst, dålig konst, ointressant konst, obegriplig och helt skruvad konst. Om det inte hade varit för Nils Wåhlins oljemålning ´´Inne blir ute´´ som visar hur Stureplan tas över av naturen...så hade årets vårsalong blivit ganska ointressant. Men det är alltid spännande att se så mycket konst som spretar åt alla håll. Wåhlins Stureplan var helt fantastisk och det var länge sedan jag gick igång så på ett konstverk. Det är svårt att visa så här eftersom det är en mycket stor tavla.

Sol över Djurgården och vi gick en sväng på Skansen efter all konst. Det var ett bra sätt att ta sig tillbaka till verkligheten. Skånegården är favoritplatsen och där droppade det från taken och ormhasselns hanhängen gör sig redo att sprida sitt pollen som normalt sker i mars-april.
Vi hade en fin dag på folkliga Djurgården!

Gulliver resting av Niklas Asker

Jälva midsommar av Daniel Andersson Paulsson

Det finns ingen anledning att vända ryggen åt Karola Messners fantastiska Cycle of life som är snidat ur ett stycke lindstam.

Kunglig frukost av Sigrid Nathorst-Windahl

Frankenstein heter Karin Aurans stol som är tillverkad av lera, sand, halm, papper, torv och kobajs...!


Kommentarer
Postat av: Eva

Man kan göra många trevliga saker tillsammans med en syster. I dag har jag krattat bort massor av snömögel ur gräsmattan tillsammans med min!

2011-03-06 @ 19:50:02
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Boije

Det skulle varit jätteskoj att smygit upp ett av mina fotografier på den där utställningen..:)

Undra om någon har gjort så nån gång.

Den där vackra bilden på ardennerhästen väcker minnen, av när jag för 20 år sedan lärde mig köra häst, även i skogen, på hingststationen Wången.

2011-03-06 @ 20:43:07
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com
Postat av: Carin i Göteborg

Tänk, att jag har så svårt att gilla Robyns röst när hon är så genialisk och vilket arrangemang det var till detta musikstycke!!

Ljuvligt att våren är på väg. Här doftade det vår under kvällspromenaden både igår och idag.

2011-03-06 @ 21:50:52
Postat av: Mariana

Messners träskulpturer är fantastiskt fina, otroligt att kunna få fram alla figurer.

2011-03-06 @ 23:11:14
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Skaffaren

Wåhlin, Messner och Hästen!

Nu blev jag glad!

2011-03-07 @ 08:25:03
URL: http://skaffaren.blogspot.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Eva: Aha...kan man använda systrar till det också! Hm!



Boije: Prova



Carin: Fint med vårdofter



Mariana: Ja det var verklien fantastiskt att ur ett trästycke få fram detta.



Skaffaren: Vad bra att du är glad!



2011-03-07 @ 22:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0