Site Meter

I en park


´´Hasse Wester klättrar på väggarna på grund av vinet´´ var min status på Facebook idag. Det var dags att beskära slottets rådhusvin och vildvin. Vinet som helst vill klä in hela byggnaden med sina rankor.
Jag försöker föreställa mig hur det skulle se ut om vinet fick växa fritt på fasaden och jag tror, eller vet att det skulle bli vackert. Fastighetsansvarig J delar inte mina åsikter utan pratar om fönsterkarmar och annat oviktigt.
Nåväl, jag har klättrat färdigt och allt är ansat utom en bit där en trast fortfarande hade ungar kvar i boet.

Nu är det tid för mjölkklockorna att blomma och i vanliga fall brukar jag klippa ner dem mitt i den här blomningen för att de ska blomma om senare, men i år låter jag dem få blomma som de vill.


Buxbom, lavendel och nävan Rozanne.

Pionvallmo

Fådda fröer av en god vän blev till vackert blommande vallmo.

Glansmalva

Krollilja

Gurkört

Clematis ´Summer Snow´

Älgört

För 1 år sedan
För 2 år sedan
För 3 år sedan
För 4 år sedan
För 5 år sedan
För 6 år sedan


Kommentarer
Postat av: Loppan

Fint av dig att tänka på trastboet.

2011-07-05 @ 20:32:51
Postat av: Carin

Underbar blomning. Tack.

2011-07-06 @ 06:47:44
Postat av: Smsa Låna

Fin blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-20 @ 02:42:36
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Jag har bestämt designen Smsa Låna...men blogg.se har hjälpt mig att förverkliga det hela.

2011-07-20 @ 08:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0