Site Meter

Lustfylld vår och sommar


Det finns mängder av böcker som handlar om hur man sköter en trädgård och det finns tusentals tips från alla möjliga duktiga trädgårdsbloggare på internet. Jag har bloggat i snart sex år och har under den tiden berättat hur jag jobbar i slottsparken.

Men för att orka fortsätta med det här bloggandet och för att inte upprepa mig hela tiden så kommer jag att inrikta mig mer på att fotografera det jag tycker är vackert och intressant, för att sedan visa det på bloggen. Tankar och funderingar om trädgård kommer jag väl inte kunna låta bli att skriva om även i fortsättningen.
Det blir ´´Dagens växt´´ och ´´Trädgårsdspaningar´´ och inte så mycket ´´hur man beskär eller gödslar´´. Eller varför det är löss på rosor eller larver i äpplen...eller varför träd dör av olika anledningar, när eller hur man sår eller planterar, eller vilken jord som är bäst.

Det blir istället mer lustfyllt...typ! Jag överlåter frågorna, problemen och det ´´jobbiga´´ åt andra...
Jag vet i och för sig inte om jag har haft så många gör-så-här-i-trädgården- eller växtskydd-inlägg den senaste tiden men jag får många mail med frågor om allt möjligt som har med trädgård att göra och jag blir lite stressad av det just nu och känner att jag inte är artig om jag inte svarar. Att bli stressad av sitt intresse är inte alls bra.

Jag kan verkligen inte så mycket om trädgård som många tror. Jag kan en hel del efter alla år, men många av mailfrågorna måste jag själv söka svaren efter i böcker eller på internet och sånt tar tid.
Så om jag inte svarar på mail framöver så beror det på att jag nu kommer att inrikta mig och min blogg på det lustfyllda och det vackra i trädgårdar och i naturen. Söka nya intryck. Bli trädgårdslycklig. Inga frågor liksom. Nu ser jag ser fram mot en lustfylld vår och sommar!

Så...nu känns det redan lättare!





Kommentarer
Postat av: Hannu Sarenström

Gött Hasse å tänk på att det finns ingen trädgård att vila i för en trött trädgårdsmästare, mer lust gillas!

2011-02-28 @ 18:36:10
URL: http://hannu-s.blogspot.com/
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Så är det Hannu!

2011-02-28 @ 18:40:25
Postat av: Åsa Nordenskiöld

Underbart vännen!

Livet ska njutas den korta tid vi har på den här vackra gröna lilla planeten

2011-02-28 @ 18:56:07
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Åsa: Ja...lust och njutning stor, är det som gäller nu!

2011-02-28 @ 19:03:47
Postat av: billan

Du är klok du Hasse! Absolut rätt att välja bort bitarna som gör dig stressad. Jag ser fram emot en fin tid framöver med vackra bilder och en Hasse fylld av lust!

2011-02-28 @ 19:11:36
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Leif

Hej Hasse.

Det finns väl ingen anledning för dig att svara på en massa frågor från folk. Fortsätt att visa det som du tycker är fint och roligt. Överst är väl från Apotekarns?

2011-02-28 @ 19:11:46
URL: http://vallby38.blogspot.com
Postat av: Hillevi Liljestrom

Lycka till med detta Hasse, det låter som en bra plan! Tänk att du får så mycket frågor... du skulle ha en prislista i marginalen;-)

Kram H.

2011-02-28 @ 19:18:14
URL: http://www.stocksundgarden.blogspot.com
Postat av: Thomas H

Det där beslutet gillar jag! Lycka till!

2011-02-28 @ 19:41:51
URL: http://thomasmedh.blogspot.com
Postat av: Boije

Bra! Helt "rätt" tänkt! :)

Det är ju det vackra / sköna i livet som får en att överleva.

2011-02-28 @ 20:39:25
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

billan. lust får det bli!



Leif: Visst är det Apotekarens...



Hillevi: Ska försöka hålla mig till planen.



Thomas H: Tack!



Boije; Visst är det så!

2011-02-28 @ 21:45:47
Postat av: Carin i Göteborg

Tycker du gör helt rätt. Njut av det växande, prunkande livet. Du kommer ändå att berätta sånt du kommer på som du vill del med dig av....och det är lustfyllt det oxå.

2011-02-28 @ 22:15:45
Postat av: Lena Elisabet

Å en sån vill-ha-trädgårdmöbel!!! Fotograferad hos han medelhavs-Englander kanske?

2011-02-28 @ 23:03:59
URL: http://baratradgard.blogspot.com
Postat av: Mariana

Lustfyllt låter bra!

Ta vara på dej

Mariana

2011-03-01 @ 09:35:08
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Janicke

Så klokt! Det är sorgligt att bli stressad i det man tycker så mycket om. Bort det! Man ska vara rädd om sin lust.



Det finns så mycket kunskap och så många andra på nätet som kan svara på frågor, det behöver du inte alls göra.



Ser fram emot fortsatt lustfyllda bilder!

2011-03-01 @ 09:42:47
Postat av: Fia

Väl talat! Det finns en massa forum och ställen att fråga på om man vill veta saker, och google förstås. Tycker inte att du skall jobba gratis om du inte hinner. Och jag ser fram emot många fina bilder på bloggen :-)

2011-03-01 @ 18:04:30
URL: http://tradgardsalskare.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Carin: Visst, vi njuter på!



Lena Elisabet: Visst är det hos Apotekarens



Mariana: Du me



Janicke: Det bästa sättet att hitta svaren på sina frågor är fortfarande böcker tycket jag.



Fia: Ja, man har ju sitt ordinarie jobb som tar sin tid.

2011-03-01 @ 18:28:37
Postat av: Loppan

Finaste!

2011-12-25 @ 18:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0