Site Meter

Varm vinter

Alla de julrosor som jag flyttade förra året blommar nu.

November månad blev den varmaste sedan 1757 och jag hoppas att december går samma väg. Jag trivs i det här varma vädret. Förra året vid den här tiden så låg snön som ett täcke över landet och även om jag förstår att julfolket och barnen vill ha snö och att det blir så LJUST, så tycker jag att det är underbart att kunna fortsätta med trädgårdsarbetet i parken.
Det blommar fortfarande något i trädgården och jag fotograferade slottet med vidvinkel så att allting lutar...

Ulleternell.

Jag gör plats för fler växter.

Sommarlövkoja.

Den eviga mangolden.

Nu är det bara en liten trasig blomma kvar av Rozanne och jag vet ingen perenn växt som blommar så länge.

Lejongapen på borggården blommar fortfarande. De röda pelargonkompisarna står sedan länge inomhus för att övervintra i ett eget hus.


Sophie Zelmani – My Soul Remembers

Kommentarer
Postat av: Mariana

Skulle behöva göra som du och jobba vidare i trädgården...såg på en runda i trädgården i dag att ogräset trivs bra i den milda hösten och så skulle det vara bra om jag grävde för en ny häcksträcka så det var klart till våren, men det tar emot.

2011-12-02 @ 17:27:01
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Mariana: Spara det till 2012 och vila kroppen nu i stället. Ha en fin helg och hälsa Börje.

2011-12-03 @ 00:27:08
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0