Site Meter

Tillbaka i slottsparken

Det var nästan mörkt ute då jag väcktes i morse och när jag förstått att min frihet var slut för den här gången och att plikten kallade så släpade jag mig runt i lägenheten för att leta kläder mm innan jag tog 307:an mot slottsparken.
Det var ganska mycket trafik på fyran och det regnade kraftigt. Tänkte på Gonäs och Gubben i stugan...
När jag kom fram till parken var jag i varje fall nyfiken på hur växterna såg ut. På terrassen hade änglatrumpeterna vuxit kraftigt och hade massor av knoppar som kommer att slå ut i blom bara vi får lite sol och värme igen.

I köksträdgårdslandet svämmade det över av frodig grönska. Både grönsaker och blommor såg ut att må mycket gott och i morgon ska jag checka in där.

Scutellaria incana - den grå frossörten blommar fortfarande.

Clematis Miss Bateman

Anemone x hybrida ´Königin Charlotte´

Salvia farinacea

Änglatrumpet



Kommentarer
Postat av: Mariana

Det ser ut att växt bra under din frånvaro, vi har ju äntligen fått regn.

Du verkar haft en trevlig semester.

Ha en bra vecka

2011-08-22 @ 20:40:57
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Mariana: Ja regnet har gjort gott för växtligheten. Semestern var mycket bra...men för kort! Ha en fin vecka du också!

2011-08-23 @ 05:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0