Site Meter

Off season på bloggen

Nog märks det att det är november. Besökarantalet har halverats på bloggen sedan sommarmånaderna. Men vem orkar tänka på blommor nu eller surfa om trädgård. Nu gäller det att hålla koll på vinterdäck, snöskyfflar och långkalsonger, planera julen och försöka vänja sig vid mörkret.

Men mitt bord är på plats. Bordet som varit en följetång här och på Facebook ett tag. Rummet blev på något vis mer levande. Ett bord med en lång historia som jag inte vet något om. Nöjd kan jag nu sätta mig där vid det gamla bordet och i skenet av stearinljus, dricka mitt te och läsa om växter och om resor söderut.

Hemma hos...

Jag tror på duvan som vet vart den ska
Jag tror på godhet och bättring
Jag är en barkbåt
Som driver mellan grenar och stenar
och en nattfjäril är min besättning
Inga vakter vid porten
Inga hänglås vid grinden
Bara rösten som kallar
i den evigt viskande vinden

Kommentarer
Postat av: LillaB

Så hemtrevligt med ett gammalt slitet bord!

2010-11-08 @ 19:44:15
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Mariana

Vad fint det blev! gillar gamla bord dom får en sån levande yta.

2010-11-08 @ 19:52:03
Postat av: billan

Det blev verkligen ett fint slut på din "slagbordsföljetong".....

Det vackra slitna bordet med sin historia och du lite lagom sliten med din historia:) Nu får du och ditt bord påbörja er gemensamma historia....

2010-11-08 @ 20:14:44
URL: http://www.auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Ramona K

Det blir en mycket personlig stil när man blandar gammalt och modernt. Lägg till en vacker utsikt - fullträff! Dina inneväxter påminner om mina........

2010-11-08 @ 20:18:12
Postat av: Prästgårdseva

Fast för sådana som mig är det nu, som jag har tid att ägna tid framför datorn. Och även om jag nog ofta är lite 'kärring-mot-strömmen' tror jag, att jag inte är ensam i detta.

Bordet är verkligen avundsvärt fint och pryder sin plats. Och utsikten går ju verkligen inte av för hackor. Borgar för många sköna stunder och måltider.

Så bara sitt och njuut!

Kram

Eva

2010-11-08 @ 20:42:29
URL: http://bakomhacken.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Ja det blev lite mer hemtrevligt.



Mariana: Mm, just. Levande.



billan: Ha ha...visst, bordet och jag...ärrad och bränd!



Ramona K: Jag är en hopplös inomhusträdgårdsmästare...även om det är lite grönare om man ser in i rummet.



Prästgårdseva: Visst kommer en lite lugnare period nu för oss trädgårdsmänniskor. Har haft premiärmåltid ikväll. Kändes gott!

2010-11-08 @ 20:51:32
Postat av: Annelie

Jättefint, mysigt hemtrevligt.

2010-11-08 @ 21:09:34
Postat av: Kersti

Så fint det är. Passar bra där hos dig.

2010-11-08 @ 21:28:14
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena Elisabet

En sån gudomlig utsikt! Där skulle jag kunna sitta hela dagarna och slita armbågarna på det fina bordet och titta ut!

2010-11-08 @ 22:40:57
URL: http://baratradgard.blogspot.com
Postat av: Mira

Fint! Och nya, ljusa gardiner! :)

2010-11-09 @ 09:03:37
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ett helt underbart bord och en lika underbar utsikt! Det är något alldeles speciellt med vatten tycker jag som nästan är uppvuxen vid en strand, men som sedan många år bor långt in i skogen. Jag älskar 'min' skog men när jag kommer till havet blir min själ lycklig...

2010-11-09 @ 10:08:53
Postat av: Janicke

Så snyggt! Och vilken härlig utsikt!

Önskar dig god vinterläsning och sköna söderutdrömmar.

2010-11-09 @ 16:14:10
Postat av: Carin i Göteborg

Förstår att du trivs med ditt nya gamla bord.

Har du läst "En smak av vin" skriven av Joanne Harris? Om inte, så tror jag att du skulle trivas med den läsupplevelsen i vinter.//Carin

2010-11-09 @ 16:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0