Site Meter

En film med sovande bakterier



Pärlbuskens fröställningar

Idag var jag tillbaka i slottsparken efter tre dagars underbar skön vila. Vi eldade ris på morgonen, det känns alltid skönt att elda. Det är väl någon nedärvd känsla, att känna tillfredställelse inför elden.

Parken sover nu. Alla växter har gått i vintervila och lämnat kvar fröställningar och vissna rester av sommarens prakt.

På eftermiddagen satt jag på kontoret och skrev text till trädgårdsbilder i Engsholms slotts nya hemsida som kanske ska sjösättas under nästa vecka. Jag tycker verkligen att den blir bra. Den liknar ingen annan hemsida jag sett och slottsparken har fått bra med plats.
I nästa vecka kommer jag också att beskriva och fotografera en dag på Engsholm slott och då inte vad som händer i parken, utan inne i slottet.

Jo...just det. Jag var till näsdoktorn igår. Han sa att jag hade en film med sovande bakterier i näsan...!


Sockblomma


Bolltistel


Purpurhortensia





Rosorna har nästan blivit mumifierade i kylan. Överst Westerland sedan Bonica, Stanwell Perpetueal och Ingrid Bergman.




Förra året
För 2 år sedan
För 3 år sedan



Kommentarer
Postat av: Tyra

Fantastisva

ffckert

2010-11-11 @ 19:31:27
URL: http://waxholm.blogspot.com
Postat av: Tyra

Det blev något fel! Det gick inte att skriva...:-)

Det är fantastiskt vackert även så här års om man tittar riktigt ordentligt och det har du verkligen gjort här. Bilderna är sagolika. Krya på dig, sköt om filmen.



mvh Tyra



2010-11-11 @ 19:35:41
URL: http://waxholm.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tyra: Jag ansträngde mig allt vad jag kunde för att hitta något som var..om inte vackert så lite spännande. TAck!

2010-11-11 @ 22:20:57
Postat av: Thomas H

Näsa för film? De e la guldbagge på gång då?

För övrigt mycket tjusiga bilder.

2010-11-11 @ 23:33:37
URL: http://thomasmedh.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Thomas H: Ja nu väntar jag in en guldbagge...

Ha en fin dag!

2010-11-12 @ 04:58:12
Postat av: Janicke

Påminner mig om när min mamma av en ögonläkare fick beskedet att hon hade en sill i ögat. Typiskt för en gammal människa vågade hon inte fråga vad tusan han menade.

Läkaren som knappt kunde svenska menade ögonfrans, cil på franska.

Hoppas filmen i din näsa snart är slutspelad!

2010-11-12 @ 11:16:44
Postat av: Mariana

Skulle du vara rädd om dom eller måste det till sanering!

Spännande med ny hemsida.

Fina bilder.

Ha en skön helg.

2010-11-12 @ 14:08:58
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Lena

Samtliga bilder skulle ha vunnit "bästa novemberbild" om det varit en sådan tävling i år... Du kan verkligen konsten att fånga det vackra utan att det blir spekulativt. Ha det bra!

2010-11-14 @ 15:52:12
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Janicke: Ha ha...ja då börjar man nog bli orolig, om man har en sill i ögat! Filmen kommer nog att fortsätta till våren trodde han, näsdoktorn.



Mariana: Ja snart är det dags för den nya hemsidan. Ska bli skönt.



Lena: Tack. Vad vänlig du är. Ha det bra du också!

2010-11-14 @ 18:52:21
Postat av: Sophia Callmer

Elda är härligt. Vackra bilder på sovande växter, låter fint med hemsidan för slottet och skumt med näsan..

2010-11-14 @ 19:32:09
URL: http://sophiacallmer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0