Site Meter

Hemmavandring

 
19 maj 2010
 
 
Tog med kameran på min hemmavandring, vilket jag inte brukar göra. Det var ett märkligt ljus på eftermiddagen, disigt.
 



Jag börjar hemma på min gård...


Kungsholmen - Kristineberg på andra sidan...där jag gick i lördags.



Tranebergsbron


Knäckepilar växer lite som de vill.


Fredhäll och Lilla Essingen på andra sidan. I mitten syns tornen av Högalids kyrka.



Tranebergsstrand med Sjöpaviljongen



Strindberg


Stora Essingen på andra sidan, där jag ska gå runt någon dag framöver.



Stora sjövillan i Äppelviken byggdes 1847



Tillbaka hemma vid mig. Det här 1700-tals husets övervåning är till salu för 8 miljoner...för bara övervåningen.


Kommentarer
Postat av: Kalle

Härliga bilder Hasse! Jag har lärt mig mer om Stockholm och Stockholms skönhet via din

blogg och dina bilder än på något annat sätt tidigare. En sann njutning tycker Kalle!

2010-05-19 @ 22:48:48
Postat av: Mariana

Det är en hel del fin miljö i dina trakter,dom där strand promenaderna gillar jag.

Till och med bron är vacker.

Undra hur många år man får vänta innan min pil blir så där hängande och vacker.

Ha det bra

Mariana

2010-05-20 @ 09:12:52
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Janicke

Helt klart bor du på ett bra ställe!

Synd att bara övervåningen är till salu, annars kunde jag tänka mig att lägga ett bud på huset ...;)

2010-05-20 @ 09:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0