Site Meter

Du nalkas ljuva sommar

  • En historia väcker mig fortfarande i min trasiga mobil.
  • Vandrar upp mot slottet halv sex, fixar kaffe.
  • Bär ut alla hundratals växter igen, som nu avhärdas för sista gången...i nästa vecka planterar jag ut dem.
  • Äter frukost med mina vänner kockarna.
  • Klipper gräs på några små ytor framme vid slottet....så tyst jag bara kan, för att inte väcka gästerna...!
  • Planterar ut luktärterna i köksträdgårdslandet.
  • Lägger bön-frö i blöt.
  • Parken är så vacker att det nästan är svårt att ta in...vattnet spelgelblankt, det blommar överallt och så näktergalen hela tiden.
  • Plötsligt märker jag att rapsfälten runt slottet går i blom...bara sådär på en gång! Just nu!
  • Skriver det som status i Facebook.
  • Får ett sms. ´´Du vet inte hur bra du har det´´ från en vän som jobbar inomhus och som missar mycket av naturens skiftningar nu då det händer så mycket.
  • Jag svarar - Jo...jag vet faktiskt. Tänker på det hela tiden. Den här platsen.
  • Jag får sommarens första myggbett...på ett finger. Jag välkomnar t.o.m. ett myggbett nu!
  • Rensar bort en massa citronmeliss som spritt sig som ogräs framme vid slottet.
  • Funderar lite över människor som försvinner ur ens liv.
  • Funderar vidare över människor som finns kvar och som inte försvinner ur ens liv.
  • Fredagmöte i vår vackra matsal.
  • Som vanligt en supergod lunch. Fläskkotletter med potatismosbakelse...?
  • Vi hör en galen fågel som vi inte vet vad det är. Om bara min förba...mobil hade fungerat som den borde...så skulle jag skicka en ljudfil ner till kamrat Claus i Lund...han är en duktig fågelskådare.
  • Sår böner och mangold i köksträdgårdslandet. Bara sallat kvar att så nu. Så!
  • Solen gassar. Högsommarvärme och man längtar ut till en klippa i havsbandet.
  • Bär in alla växter en sista gång och hade jag stegräknare idag så skulle den brinna...
  • Tar en sväng i parken med kameran.
  • Ett märkligt ljus ute, känns som om det är åska i luften.
  • Planerar en utflykt i morgon.
  • Säger ok till en grupp gäster som vill ha en trädgårdsvandring i parken i början av juni.
  • Glad åt häggblomningen vid hotellet. Den lilla häggen som jag planterade som en pinne 1998.
  • Gör ett arbete nere vid Strandateljén.
  • Får sällskap i bilen på vägen hem.
  • Sällskapet ska utföra ärenden....vid Kungens Kurvas marknadsplats. En fredag. Inte många kan få mig till detta. Men man nekar inte gärna det här sällskapet. Och det gick helt smärtfritt.
  • I Stockholm går åskan hårt och ett galet regn slår mot bilrutan.
  • Hemma.
  • Bad, vin, vila.
  • God Helg önskar jag alla som hittat hit.



Klätterrrosorna och clematis ´Summer Snow´ har frysit ner under vintern och får starta om, så det ser lite naket ut vid inhägnanden.


I perennplanteringarna börjar de tidiga sorterna blomma. som den vita kuddfloxen ´White Admiral´, rosenbräckan och snart silverarven...mycket vitt här.



Kommentarer
Postat av: Leif

Ja du har det härligt under trädgårdssäsongen.. Fina kort. Drick ett gott glas vin nu på balkongen.

2010-05-21 @ 20:34:43
URL: http://vallby38.blogspot.com
Postat av: Lars Forslin

Du ligger i! Kanske var det en svarthätta som var galen? De låter mycket och vackert, hörde en här i går.

2010-05-21 @ 22:05:47
URL: http://blogg.perenner.se
Postat av: sophia Callmer

Ja, det är helt fantastiskt just nu, fyrverkeri av blommande träd och växter och så skirt grönt. Näktergalen sjunger som en besatt här, dag och natt, tänker att den är helt slut sen, men tiden den sjunger är egentligen kort..ha en skön helg!/Sophia

2010-05-21 @ 22:16:12
URL: http://sophiacallmer.blogspot.com
Postat av: Claus

Ha, ha, du vet ju vad du ska ha för telefon, eller hur. Du har säkert många rara arter i den blandade biotopen.

2010-05-22 @ 10:43:04
URL: http://koloniet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0