Site Meter

Kärleken övervinner allt...eller?




Idéträdgårdsutställningen i Ulriksdals slottspark invigdes i torsdags och idag hängde jag på låset då de öppnade elva. Jag var nästan ensam och det var skönt att kunna plåta utan att människor blev med på bilderna. Tyvärr var ljuset starkt och skuggorna skarpa (visst är det skönt att kunna skylla på ljuset när bilderna blir dåliga....). Men ibland kom ett moln seglande på den klarblå himlen och då fick man passa på att skjuta så många bilder som man hann med. Ibland tappade jag fokus på utställningen när jag såg hela den här lunden fylld av midsommarblomster.

Det är alltså tema kärlek här också och vid det här besöket kändes det lite vilset och lite fel men jag kommer att återvända hit senare i sommar, en lite halvmulen onsdagsförmiddag då växterna etablerat sig bättre och då jag är mer mottaglig för temat.

En av de platser där jag stannade extra länge var vid ´´Smekmånad´´ av Kattis Duhs som gjort den här installationen.




Vid ´´Kärlekens stig´´ av Irma Hummel kunde jag le lite elakt åt kärlekstemat då jag såg svärmorstungor och stickiga kaktusar efter kärlekens livsstig, saknade bara fallgropar...
Så eee det...som göteborgarna säger.


Jag log elakt vidare vid ´´Tillsammans´´ av Kenneth Hellberg. Här fanns höga murar...

Övriga platser i utställningen var:
Inträde - 160 kr.
Vid nästa besök är jag förhoppningsvis mer kärleksfull och ska ge varje idéträdgård bild och text.


Dagens bänk


Kommentarer
Postat av: Anita K.

Men, Hasse!

Jeg tenker bare på mygg når jeg ser en seng i det fri. Kall meg gjerne uromantisk, men mygg er långtråkigt, som dere sier.

Postat av: R.H.R.

så eeeee deeee..

2010-06-16 @ 20:28:53
Postat av: Eva

Åh, vad jag hade sovit gott i den sängen! med myggnät naturligtvis. Sommartid kan jag aldrig få tillräckligt svalt i sovrummet till makens förtvivlan - han fryser. Har många gånger tänkt lägga mig i växthuset, men det är det där med mygg...

2010-06-16 @ 21:04:10
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Katarina/Kollitott

Ljuvligt med sängen! En sån skulle jag vilja ha! Ska besöka utställningen lite senare i sommar när jag har tid att vara där några timmar...

2010-06-16 @ 21:10:19
URL: http://kollitott.se
Postat av: Monika

Så fick jag ett tips på något nytt...genast hänga mina 35-kronor-för-två Ikea-gardiner på ett stort parasoll, och så en bekväm vilstol...sova där blir omöjligt i vårt myggtäta norrland...men en eftermiddagspaus med en god bok och en balja kaffe det är helt OK, och visst övervinner väl kärleken allt, eller hur Hasse?

2010-06-16 @ 21:48:09
URL: http://icole8.wordpress.com
Postat av: Ramona K

Ska absolut besöka utställningen. Här strax utanför Uppsala gick det bra att sova på uteplatsen med Ikeas myggnät runt sängen. Det var ett par år sedan jag gjorde detta, men det är något speciellt att vakna till de allra tidigaste fågelsången - och inte ligga i tält, att känna gryningens svalka . Lite speciellt också att väckas mitt i natten av små igelkottefötter som sprang under sängen. Han brydde sig inte om mig. Känner mig lite sugen igen....

2010-06-16 @ 22:15:35
Postat av: Lena

Ska den där sängen stå därute hela sommaren? I regn och rusk?

Postat av: Anonym

Hej!

Tyckte bilderna var alladeles utmärkta!! Sitter här på jobbet och samlar lite inspiration och kännde att din blogg var helt rätt idag!

Kram Gry

2010-06-17 @ 07:58:34
URL: http://grysigurdsdotter.blogspot.com/
Postat av: Mariana

Tänk att få sova ute i en sån där säng en ljummen sommar natt.

Har funderat flera gånger på att sova i vinterträdgården får väl testa.

Ha en bra dag

Mariana

2010-06-17 @ 09:53:52
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Miriam

Kärlekens stig eee inta alls vass och stickig, den äää det!

Välkommen till Göteborg!

2010-06-27 @ 22:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0