Site Meter

Inget gott som inte har något ont med sig



Den här vackra honungsrosen ´Lykkefund´ har hängt över den här torrstubben i många år. Jag planterade den 1998, samma år som jag började jobba i parken. Varje sommar i juli månad har den varit parkens smycke då den lyst upp sommarkvällar och nätter. Tyvärr så har den blommat just under den tiden då konferensverksamheten legat nere för semester.
I vintras tog kylan Lykkefund och torrstubben stod sedan naken och ful. Stubben är från en gammal ask som föll i början av 1990-talet och krossade fyra bilar på parkeringen. Idag tog vi bort stubben. J sågade upp den halvt mörkna stubben som nu ligger på brasan...stubben alltså.

Visst känns det lite sorgligt när man ser bilden på den blommande honungsrosen, men i stället fick vi en bättre utsikt mot slottet från parkeringen.




Kommentarer
Postat av: Ramona K

Ja, vi är nog många som sörjer våra kära Lykkefund i år. Det kommer fram några nya skott på mina två men någon sagolik blomning blir det inte i år. Suck...

2010-06-07 @ 21:23:37
Postat av: Halvdansken

Tror vi har olika definitioner på "stubbe"...



Vad hände med bilarna? Blev de helt mosade? Vad tusan sa ägarna? Hoppas att ingen satt i nån av bilarna!

2010-06-07 @ 22:43:40
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ramona K: Mm så tråkigt att starta om med en liten planta. Men det blir nog ingen mer Lykkefund i den här parken.



Halvdansken: Högstubbe då...ingen satt nog i bilarna. Tror att bilarna blev rätt hårt tilltygade. Jobbade inte här då.

2010-06-07 @ 22:54:07
Postat av: Eva Dahlberg

Så tråkigt - den var så vacker. Mina 2 lykkefund har med nöd och näppe klarat vintern. Den ena med bara några få blad MEN den lever. Jag älskar den rosen!

2010-06-15 @ 16:18:08
URL: http://www.coaching-naturally.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0