Site Meter

Trots torkan...

...så blommar det vackert på vissa platser i parken. Gräsytor och stora slänten vid hotellet ser bara tråkiga ut men man får väl fästa blicken på det som är ok. Det var party och fotografering i parken idag...mer om det senare.


Zetas trädgård hade en fråga på Facebook om vilken som var den fulaste växten. En av de som svarade tyckte att Vidjehortensian ´Annabelle´ var den fulaste växten hon visste. Tur att smaken är olika men visst måste det väl finnas fulare växter än den här som jag tycker passar bra som granne till lavendeln.


Climbing Bonica som växer här tillsammans med olika clematis frös ner helt i vintras men överlevde. Nu i år betas den av hela tiden av harar och rådjur så den hinner inte bli en klätterros igen.

Så här såg det ut förra året.

Dagens rätt för rådjuren och hararna:
  • Rosor
  • Pelargoner
  • Rosenvial
  • Heliotrop
  • Dagliljor, alla och jag menar alla. I natt har alla knoppar och blommor ätits upp.
  • Höstanemonerna....alla där också!
  • Gauran, helt avbetad.
  • Fuchior
  • Nävor mm. mm.
Växter som alltid klarar sig:
  • Lavendel
  • Rosenskära
  • Blomstertobak
  • Mignondahlia
  • Hortensior
  • Stenkyndel
  • Nepeta
  • Kranssalvia mm.mm.
I morgon är det ledig onsdag igen och då jag packar nya ryggan med fika och vandrar runt en ö tidigt på morgonen.


Kommentarer
Postat av: louise pärsén

Skulle Annabelle var ful?? Jag köpte nyligen en och älskar de stora bollarna som blommar länge. Tråkigt med Bonican, tack och lov har vi inga harar eller rådjur, däremot gott om mördarsniglar och snäckor som äter glupskt!



louise

2010-07-20 @ 20:39:16
URL: http://hallontrollet.blogspot.com
Postat av: yrsa

har planterat mustila hortensia, vet inte riktigt vad den kan heta på svenska, den tycker jag är fin. men syrenhortensia däremot ganska grymt ful faktiskt. men priset tycker jag tar bergenior....

party o fotografering- vad har du nu ställt till med?

2010-07-20 @ 21:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0