Site Meter

Nu kommer Ernst

I nästa nummer av Allt om Trädgård som kommer ut den 13 april, finns ett reportage om Ernst Kirschsteiger där han förklarar att trädgården ska få ta större plats i hans liv. Alla vet vad som kommer att hända nu!
SVT eller TV4 kommer att producera trädgårdsprogram med Ernst framöver. Gustav, Gunnel, Maria, Sanna och Rappne, ni har inte en chans nu. Nu kommer vi få se herr Kirschsteiger springa omkring barfota i planteringarna  och titta libbstickor i ögonen och skapa nya trädgårdsfloskler och trädgårdssverige blir sådär mysigt Ernst-poetiskt.


Bilden har jag lånat från Allt om Trädgård....och det borde väl inte göra något? Det är väl reklam? Alla som läser detta kommer att köa i butikerna den 13 april för att köpa tidningen och läsa om när Ernst kliver in i rollen som vår nya trädgårdsguru.

Man blir lite konstig på mitten...



Några Ernst-citat

1: Här sitter jag och känner in rummet.

2: Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck.

3: Det här med att sitta så här och tälja, det är någonting jag tycker är väldigt skönt.

4: Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst.

5: Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting.

6: Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen.

7: Det blir som ett vattenfall av ek.

8: Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte.

9: Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen.

10: Se så vackert stenen tar emot oljan

11: Staffan, kan inte jag få testa att slamma? Det ser så himla kul ut.

12: När en katt ligger och sover i ett rum finns det
inte mycket mer för en inredare att göra där.

13: Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus.

14: Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då? Jo, bara bra.

15: Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand.

16: Hjärta, hjärna, i nån skön förening där.

17: Först kramar jag alla i familjen – sedan ställer jag mig vid spisen.

Kommentarer
Postat av: Mariana

Gilla den där med Libbstickan sen blev jag nyfiken på vilken färg han menade i komentar nr.15

Mariana

2010-04-04 @ 09:20:45
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Katarina

Tänk, det ser jag fram emot! Gillar inte allt runt omkring Ernst, hur TV väljer att framställa honom (hur man klipper programmen t.ex). Men jag tycker att han är fantastiskt duktig - jag gillar resultaten!

Och en man som både går barfota, lagar mat, inreder, syr, älskar sin fru och är lite drömmande - jo, jag förstår att det kan bli lite för mycket för många ;O)

2010-04-04 @ 10:37:52
URL: http://kollitott.se
Postat av: The Secret Garden

HIhihi...jaaa jag skulle gärna vilja ha hit honom. HAn skulle få ta tag i en del av min "trädgård"..alltså en del som ännu inte är, inte är alls, vill säga. JAg blir bara trött, uppgiven, frustrerad och lite irriterad när jag passerar det stället. HAr inte ork att ta itu med det och skulle gärna ta emot hjälp. Tror att jag skulle våga släppa loss honom på det området. Skulle bli riktigt spännande!!

Nån kan ju tipsa TV om att ett spännande trädgårdsprojekt väntar på otrolig förändring! :)

2010-04-04 @ 12:07:39
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com/
Postat av: Johanna

herreminje, ska han invadera den sista fridlysta bastionen där lugn o frid råder.

mja jag kommer INTE att köa, men sänds det på tv kommer jag nog kika av nyfikenhet. det kan bli för mycket av Ernst tycker jag.

2010-04-04 @ 12:25:57
Postat av: Tigris

Ja, visst ser jag honom ibland ... hur skulle man kunna låta bli ... han ÄR överallt ler

:)

2010-04-04 @ 12:36:32
URL: http://tigrispredikantan.blogspot.com/
Postat av: Monika Sörensen

Jag önskar själv att jag kommit så långt med något i mitt liv, avundsjuk är vad jag är...och kanske fler med mig? Ska alltid "göra" så mycket men blir det någe´ gjort? Därför sitter jag där och beundrar när någon annan får saker gjorda...vad tycks om Tinas Trädgård förresten?

Glad påsk av de dagar som kvarstår!

2010-04-04 @ 14:06:54
URL: http://icole8.wordpress.com
Postat av: Carina

Heja Ernst!

2010-04-04 @ 14:21:24
URL: http://hosttradgarden.blogspot.com
Postat av: Annelie

Den här killen är interessant, Hasse.

Underhållande med folk som inte sticker till det vanliga och säger saker som lämnar mig lite förbryllad.

Lite som utställningen på Liljevalchs som du visade bilder från.

2010-04-04 @ 15:07:31
URL: http://natureasis.blogspot.com
Postat av: Halvdansken

Gudars. Inte trädgårdsprogram också.

Då får man väl se honom peta ner en Lavendelrad i en rabatt, men inget när det grävs upp, fylls på med gödning och jordförbättring, rensas ogräs eller river bort gammalt skräp.



På samma sätt som han går från en risig lada till att installera kök, men inte en minut om hur man var tvungen att banka upp halva golvet för att dra in vatten och avlopp.



Den typen av program borde komma med en varning, folk tror att man kan fixa en ny bostad på en halvtimme. Nu är det ju mindre farligt att göra fel i en trädgård än med vvs, men hur många misslyckade projekt kommer det att bli i villaträdgårdarna här för att han inte informerar om jordmån, vattenbehov och ljuskrav?



Kan han inte göra barnprogram istället?

2010-04-04 @ 15:35:52
Postat av: Ruben

Tack för varningen!

/Ruben

2010-04-04 @ 16:23:52
URL: http://rubensrabatter.blogspot.com
Postat av: Trolda

Länge leve Ernst! =D



Trolda - Ha en fortsatt fin påsk! =D

2010-04-04 @ 17:52:48
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Leif

Jo men ladan blev fräck,,,man får se över sånt som avlopp och liknande för så är det i alla inredningsprogram att det tråkiga inte syns.

2010-04-04 @ 17:56:57
URL: http://vallby38.blogspot.com
Postat av: Eva



Jag tror mig kunna ana en liten liten gnutta ernstaversion hos dig!



Det är så konstigt med Ernst...



Först tyckte jag att han var så naturlig och mysig - full av trevliga idéer, och vi ska ju bara inte tala om hur sexigt det var med hans bara fötter.



Efter ett tag kändes naturligheten lite för onaturlig och hans bara fötter lätt påfrestande.



Om jag skulle råka se honom i dag blir jag galen när han böjer till en ljuskrona av tandpetare, använda sugrör eller liknande, det går kalla kårar på min rygg av hans flåshurtighet och eviga "Hör ni". Och hans bara fötter är bara obscena i all sin håriga nakenhet...



"ör mycket av en så kallad "profil" är icke bra.

Så det så.

2010-04-04 @ 18:11:26
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Catarina

Helt ärligt, jag klarar mig utan Ernst. Han är bara för mycket! Dessutom får han alldeles för stort fokus på sin person istället för på det han levererar.

Ha de gott. Catarina

2010-04-04 @ 18:21:27
URL: http://catspassions.blogspot.com/
Postat av: Lena

Jag när på en svag misstanke att DU INTE GILLAR ERNST RIKTIGT? Haha

Postat av: Marie R

Ett litet stänk av "Surt sa räven om rönnbären".

2010-04-04 @ 19:58:34
Postat av: Åsa!

Ernst det är en skön kille det! Vi pratade faktiskt om honom på jobbet inatt. Vi pratar om väldigt mycket, i och för si men Ernst han kommer upp med jämna mellanrum som en kär gammal vän :D

2010-04-04 @ 20:09:11
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: HelenJ

Vad spelar det för roll om det är på grund av Ernst - huvudsaken är att trädgårdsintresset tas på allvar av SVT m fl. Tänk om det blev som med matprogrammen eller byggprogrammen - minst ett program om dagen i varje kanal med självaktning! =)

Och oavsett vad man tycker om honom gör han faktiskt bra program. Fast ibland verkar det lite väl enkelt... =)

2010-04-04 @ 21:41:49
URL: http://gronafunderingar.blogspot.com
Postat av: Anita K.

Ernst har (nesten) ingen hørt om herover. Men jeg har jo selvsagt sett programmene, skamløse meg. Vi er sulteforet på hageprogram i NRK. De sendte faktisk en time fra Chelsea Flower Show nå i påska. Utrolig.



Selv om reportasjene er glossy, blir det OK bare å SE hage. Faktisk er jeg så underernært på hage at jeg selv på engelsk krim også for å se hagene deres! ;)

Postat av: Monica

Han är lite gullig ändå.....och ladorna blir ju fina till invigningsfesten där han fixar maten också och är uppmärksam och söt;-) Tror han väcker mest aversion hos männen om man ska döma efter kommentarerna här:-) Men lite gubbig har han blivit på sistone om man nu ska göra jämförelser med kvinnor som brukar "åka ur" TVn och inte "in" i den åldern....

2010-04-05 @ 01:25:52
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

En person som väcker så här mycket känslor åt alla håll måste vara bra TV. Så på med ullkoftan, av med strumpor och skor...nu kör vi!

2010-04-05 @ 07:24:23
Postat av: Lillebeth

Ha;)Precis vad jag tänkte när jag såg "nyheten". Skönt att det finns en avstängningsknapp, men synd om Ernst tränger bort annat.

2010-04-05 @ 09:15:15
URL: http://vidbergetsfot.blogspot.com
Postat av: Halvdansken

Nej, jag gillar inte Ernst, hur kunde ni lista ut det? :-)

Mitt problem med honom är att det går så lätt. Vid ett tillfälle skulle han fixa till en sommarstuga och då knallade han på ett nytt laminatgolv ovanpå det gamla - utan att göra nånting ut underlaget som var bubbligt och ojämnt. Det golvet kommer inte att hålla länge. I ladan satt han och övlade om att "ett sånt här hus krääääver liksom mulltoa". Nejdu, Ernst, problemet var nog snararde att det skulle kosta en förmögenhet att ordna det avloppet och att det förmodligen skulle tillstånd från kommunen osv osv.



Det är med andra ord fusk, i varje fall en stor det. Timell o Co, och Bygglov visar även de tråkiga delarna och gör det rätt, även om de också får en viss kritik.



Så några sura rönnbär är det inte. Bara irritation.



2010-04-05 @ 12:38:39
Postat av: TrädgårdsTuristen

Snart kommer KGBs trädgård på SVT.



Nåt måste de hitta på för att konkurrera med Ernst, eller hur? Han mutar in varje område, bit för bit. Kan någon stoppa honom? Eller ... kanske gillar man trots allt en "liten dos" Ernst i bland.



(K-GB är ju den fd politiske kommentatorn på Rapport)

2010-04-06 @ 14:33:59
URL: http://tradgardsturisten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0