Site Meter

TV-reklam - Jagad av broms

Uppdatering
Nu undrar någon varför jag lägger ut det här inlägget. Reklamen kunde väl komma som en överraskning. Men på grund av bromsjakten så vill jag liksom varna folk...så!

Ok...efter väldigt många om och men, efter lång tids funderande, filmande, väntande, fixande och trixande, så ska en liten reklamfilm om slottsträdgårdsmästaren visas i TV. Det handlar om Eniros reklamkampanj och filmen är knappt 20 sekunder lång. Vet inte vilka TV-kanaler den kommer att gå men filmen kommer även att finnas på youtube. Den kommer att börja köras kommande vecka...kanske redan på måndag. Om inte någon censur stoppar den i sista stund. Lite kul är det...men även ganska skrämmande.



Någon på reklambyrån hade hittat min blogg. Jag fick låna en DV-kamera för att göra en film-dagbok i somras och av flera timmars material där jag för det mesta befann mig i slottsparken men även på olika platser i Stockholm blev det 20 sekunder kvar till reklamen.
Jag tror att Eniro får fram budskapet att man ska gå in på sin personliga enirosida.
Det här är ett utbyte....jag ska förhoppningsvis få fler besökare på bloggen. Om det blir så vet man ju inte. Om filmen kommer att gå på mindre TV-kanaler så händer det kanske inte så mycket.

Reklambyrån ville verkligen ha med den där knorren på slutet där jag blir jagad av en broms. Jag dissade de två första filmförslagen (vilket har gjort att det här har dragit ut på tiden) då jag inte var helt nöjd med hur jag framställdes, hur man nu kan framställas på något sätt....under 20 sekunder. Kan väl säga att jag helst skulle  velat haft ett seriösare slut på filmsnutten men...reklam är reklam. Så till slut gick jag med på ´´bromsjakten´´....och när jag nu tänker efter så fick de sin vilja fram fullt ut.
Men jag bjuder på bromsjakten! I filmen berättar jag också vad ´´mitt´´ slott heter...men det vet ni ju redan efter mitt förra inlägg.

De finns nog de som tycker att jag inte borde ställt upp...och de kanske har rätt men jag såg det ändå som en chans att nå ut lite mer och jag tycker att den nya Enirosidan är ganska bra.
Vet också att det är känsligt att prata om att försöka få fler läsare till bloggen, att det inte ska vara syftet med att blogga. Så är det inte verkligen inte för mig heller, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte brydde mig om att bloggen får fler besökare.
Så nu är det väl bara att blunda och köra...

Nu har jag inga hemligheter kvar...

Dagens låt
.

Kommentarer
Postat av: Mariana

Ska bli jätte kul att se, jag hade i och för sig hoppats på en trädgårdsdokumentär om slottsträdgården/mästaren.

2009-10-17 @ 17:46:53
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mariana: Nä så fint blev det inte...endast 15-20 sekunder...blixtsnabba klipp, med en bromsjakt som knorr. Har byggt upp det här lite för mycket kanske...men kul var det!

2009-10-17 @ 17:53:11
Postat av: Pia

Men vad kul! Jag hoppas minsann att den kommer att visas på någon av mina få kanaler, det ser jag fram emot! Ha en skön helg!

2009-10-17 @ 18:01:43
Postat av: Lilla B

Broms eller inte så ska det i allafall bli roligt att se sin favoritträdgårdsmästare på tv.

2009-10-17 @ 18:05:14
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Jahapp, då har du fått mig till att se reklam istället för att springa runt i huset och fixa med en massa annat.

Bromsar är riktigt läskiga djur, det vet alla som stött på dom bestarna!

2009-10-17 @ 19:08:56
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Monika

Det ser jag fram emot...

2009-10-17 @ 19:14:24
URL: http://icole8.wordpress.com
Postat av: Lena

Det låter hur spännande som helst. Det är bara att följa sin inre röst och köra på! Jag menar, hur många gånger får man chansen att vara med i en reklamfilm. Så nu måste jag sitta där och glo på reklam så jag kan hojta "jag vet vem han är jag har följt hans blogg ett par år"...

Postat av: Kersti

Jätte skoj. Den ska jag hålla ögonen öppna efter. Roligt att du hopade på det. Man ska inte vara för rädd att hoppa på nytt och sticka ut hakan lite. Friskt vågat....

2009-10-17 @ 19:20:23
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Ronja

Kul grej! Misstänker att jag får leta upp reklamen på Youtube eftersom jag inte tittar på TV så ofta... eller i alla fall inte får bestämma vilken kanal det ska tittas på. ;)

Jag lider inte så värst mycket av det fenomenet måste jag tillägga.

2009-10-17 @ 19:38:54
URL: http://hundramiljoner.blogspot.com
Postat av: annika christensen

Men vad skoj...jag får nog som Ronsja titta på Youtube för jag ser inte så mycket på TV.

Ha en skön helg

Annika

2009-10-17 @ 19:47:06
URL: http://naturligating
Postat av: Eva

Oj, så kul! Hoppas verkligen att jag inte missar det. Vi har nog ganska många kanaler så på någon av dem ska jag väl lyckas få se en bromsjagad slottsträdgårdsmästare! Och det är väl klart att man vill ha många läsare till sin blogg. Det är nog inte så många som skriver enbart för nöjet att skriva, någon måste läsa det skrivna om det ska vara meningsfullt!

En skön söndag önskar jag dig

Eva

2009-10-17 @ 19:55:46
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Anita

Oj ... nu gäller det att titta på TV i veckan, annars finns ju, som tur är, YouTube. En bromsjakt där självaste slottsträdgårdsmästaren är bytet vill man ju inte missa. Jag hejar på dig och hoppas att bromsen slår till bromsen. Och ... mycket kan hinna hända på 20 sekunder. Kul tycker jag :)

2009-10-17 @ 20:47:40
URL: http://anitalinder.wordpress.com/
Postat av: Lotta 8`)

Kära nån - här händer det grejor - avslöjandets timme är slagen :) Så jätteroligt att läsa om din arbetsplats! Ser ju så himla mysig ut och jag förstår att du trivs :)

Jag är en trogen läsare, även om jag inte alltid lämnar en kommentar fy på mig ;)



Dessutom är det roligt att du som bloggat så länge, fortsätter! Har sett att många slutar bloggar efter 1-2 år och det är trist tycker jag, gillar att följa "gamla bloggar" :)



Hoppas reklamen sänds över riks-tv och inte i lokal-tv, skall hålla ögonen öppna. Ha en trevlig helg :)

2009-10-17 @ 21:01:20
URL: http://lottastradgard.blogspot.com/
Postat av: Torprosen

Vad spännande för dig, skall bli kul att se...

Många avslöjanden på kort tid..

Lycka till..

2009-10-17 @ 22:26:13
URL: http://torprosen.blogspot.com/
Postat av: billan

Ser fram emot "bromsjakten"...

Fast jag hade hoppats att jag skulle få se en basspelande trädgårdsmästare rocka loss tillsammans med Barken och grabbarna:)

2009-10-17 @ 23:32:52
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: bettankax

Jättekul! Bra jobbat. Skit i vad andra tycker, tycker jag!:)

2009-10-17 @ 23:40:54
Postat av: Nordlycka

Kul killen!! :)

Ska bli sköjj o få se reklamen på Tv! :)

Hoppas du får massor med nya läsare, d e du värd!! Du e en av mina favvo-bloggare!



/K

2009-10-18 @ 00:05:41
URL: http://nordlycka.blogg.se/
Postat av: kompostfilosofen

Hey hey,Tat lugnt. inga problem, är övetygad om att det visar sig vara ett seriöst försök att locka fler läsare till bloggen.Har själv haft med mediala intressen att göra ett flertal gånger och om man icke känner sig tilfreds med sin insatts så kan man alltid trösta sig med att en reklamsnutt är lika flyktig som ett blogginlägg och försvinner snart ur mänsklighetens korta medvetande.

2009-10-18 @ 01:35:58
URL: http://kompostfilosofen.blogspot.com
Postat av: Matildas fikarum

Det är väl inget fel att skaffa fler läsare, du gör precis som du vill med din egen blogg! Heja, heja, säger jag.

2009-10-18 @ 02:55:14
URL: http://matildasfikarum.wordpress.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Pia: Vet som sagt inte var den kommer att gå och ibland hoppas jag att den inte ska gå alls...ha en skön helg du också!



Lilla B: Fint att du tycker så!



Åsa: Du får springa runt huset när det är de ordinarie programmen och titta på reklamen i stället nu...



Monika: Mmm...



Lena: Just..lika bra att köra på...mitt enda framträdande i TV här i livet. Något att spara till eftervärlden..bromsjakten!



Kersti: Ja den här hakan brukar inte sticka ut så mycket.



Ronja: Du får erövra fjärrkontrollen...monstertruckar kan den övriga familjen se på video när som helst...

Jag antar att jag lägger ut youtubelänken här på bloggen...om den inte blir för pinsam.



annika christensen: Ha en fin helg själv.



Eva: Ja sätten att skaffa sig läsare är många men det är ju inte antalet läsare som är det viktiga utan att de som läser bloggen ska få något utbyte av den.



Anita: Just nu känns det som om alldeles för mycket händer på 20 sekunder...



Lotta 8`): Även jag är dålig på att lämna kommentare. Den kommer att gå på riks-TV. Trevlig helg till dig också.



Torprosen: Ja nu finns det inga avslöjanden kvar...



billan: Jag blir hellre jagad av bromsar...

Spela bas med Barken vore något men eftersom jag inte kan ta en ton på ett instrument så skulle jag nog känna mig ännu mer vilsen än i en reklamfilm om en telefonkatalog på internet.



bettankax: Jag lyder dig!



Nordlycka: Tack...!



kompostfilosofen: I somras när jag blev tillfrågad så blev jag först glad och stolt...sedan kom osäkerheten. Vill jag verkligen det här? Vad ska de jag känner tycka om det här. Är jag en person som ska vara in en reklamfilm...och till på köpet bjuda byrån på den där knorren som de tyckte så mycket om?

Att filma och bli filmad under vackra sommardagar, det var det roligaste med det här och jag såg framför mig reklamfilmen som JAG ville ha den...vandrande i Bellmansmuseets trädgård eller bland stockrosor i Djurgårdsstaden...eller inbäddad av den klättrande Bonican i slottsparken. Men nu är det ju inte jag som gör film och jag har den största respekten för både reklambyrån och produktionsbolaget som gjort filmsnutten. Men om det är ett seriöst grepp för att få fler besökare..det vet jag inte riktigt. Eftersom filmen kommer att ligga på youtube så är det inte flyktigt är jag rädd. Ha det gott!



Matildas fikarum: Så fint med besök här från Australien! Jag har en arbetskamrat som just flyttat tillbaka till Nya Zeeland. Tack för hejandet...



2009-10-18 @ 08:28:55
Postat av: Annelie

Tycker inte Du skall bry Dig om vad andra ev. tycker, känns det kul och bra för Dig så räcker det väl med det.

Jag tyckte inte det var ide att skaffa ny TV när den gamla gick sönder så därför hoppas nyfikna jag förstås på att Du lägger ut den här.

Ha en fin höstvecka

2009-10-18 @ 15:44:43
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Annelie: Om nu inte någon som sagt censurerar detta mästerverk så lägger jag ut här. Ha en fin vecka själv!

2009-10-18 @ 17:30:14
Postat av: Trolda

Nu blir det till att ZAPPA ikväll...;-) Och tack för gratulationerna =D KUL också att se ditt slott!



Trolda - kramar =D

2009-10-19 @ 18:56:59
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0