Site Meter

Och regnet faller

Nu börjar nävornas tid i parken och perennplanteringarna blir som vackrast.

Geranium tomerosum


Geranium macrorrhizum

  • Vaknade i rummet med utsikt där jag inte sovit på väldigt länge, det var skönt att slippa åka många mil för att komma till jobbet. Sommarklädd med kortbyxor (efter gårdagens stekande värme) steg jag ut i 7 gradig värme och tunga regnmoln närmade sig. Igår var en stressig dag med  vattning, gräsklippning, uppbindning av alla pioner innan de börjar blomma och på kvällen sådde jag färdigt i trädgårdslandet. Solen gassade hela dagen och jag drack litervis med vatten. Dagen började 6.00 och slutade 19.30.
  • Frukost med kaffe och mackor (nu är det nog 70-30 vad gäller kaffe och te).
  • Planterar några pelargoner och gaura ihop vid hotellet.
  • Börjar rensa gångarna inne i trädgårdslandet och regnet faller.
  • Vi fortsätter med staketet runt trädgårdslandet...och regnet faller.
  • Åker mot civilisationen....och regnet faller tungt.

Kan inte låt bli.....Exochorda ´The Bride´ igen...



Syringa ´Andenken an Ludwig Späth´

För ett år sedan
För två år sedan

Dagens låt - Sand i skorna ....från Haväng fortfarande.

Kommentarer
Postat av: bettankax

Det kan inte bli för mycket av "The Bride". Jag säger, tack så mycket!

2009-06-02 @ 22:56:47
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

bettankax: Vad bra...då kan jag fortsätta då...

2009-06-03 @ 08:48:03
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anita

Och regnet fortsätter att falla ... fast inte riktigt lika intensivt som igår. Och jag som stod på plantskolan och höll i en "The Bride" men aldrig köpte den. Varför gjorde jag inte det? Kanske finns den kvar. Måste nog hasta dit och titta. Fick ett presentkort i födelsedagspresent som skall användas till något lämpligt. "The Bride" känns väldigt lämplig ...

2009-06-03 @ 12:18:29
URL: http://anitalinder.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0