Site Meter

Världens 20 bästa fotbollsspelare

Goal.com listar världens 50 bästa fotbollspelare och jag tänkte följa med up&p till toppen nu. Idag presenteras nr.18 David Villa från Valencia. Tre spelare presenteras varje dag. Hur ska det gå för Barcaspelarna? Henry hamnade på 20:de plats...men var kommer de andra toppspelarna i klubben? Blir Messi bäst i världen eller blir det Christiano Ronaldo och kommer våra supermittfältare Xavi och Iniesta bland de fem första? ....och var kommer Zlatan?
Jag fyller på efter hand....
Jag gillar listor...!

1.   Lionel Messi - Barcelona & Argentina
2.   Andres Iniesta - Barcelona & Spanien
3.   Xavi - Barcelona & Spanien (min favvo)
4.   Cristiano Ronaldo - Real Madrid/Manchester U & Portugal
5.   Zlatan Ibrahimovic - Barcelona/Inter & Sverige
6.   Daniel Alves - Barcelona & Brasilien
7.   Nemanja Vidic - Manchester U & Serbien
8.   Maicon - Inter & Brasilien
9.   Eto´o - Barcelona & Kamerun
10. Wayne Rooney - Manchester U & England
11. Xabi Alonso - Liverpool & Spanien
12. Franck Riebery - Bayern München & Frankrike
13. Diego Forlan - Atletico Madrid & Uruguay
14. Steven Gerrard - Liverpool & England
15. Frank Lampard - Chelsea & England
16. Julio Cesar - Inter & Brasilien
17. Edin Dzeko - Wolfsburg & Bosnia-Herzegovina
18. David Villa - Valencia & Spanien
19. Gonzalo Higuain - Real Madrid & Argentina
20. Thierry Henry - Barcelona & Frankrike

Dagens självklara låt

.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det viktigaste är väl ändå Ronnes placering...

2009-07-22 @ 23:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0