Site Meter

Konst i Norrtäljeån 2009


Glitter av Mari Pårup.

Jag var i Norrtälje för att hälsa på mor och syster men på morgonen träffade jag först min nyfunna barndomskamrat för att fota lite konst i Norrtäljeån och ta en fika på Tösses konditori som ligger invid ån. Det var trevliga möten och jag återvände till Stockholm för att ladda för kvällens konsert på Skansen.

Det är tredje året som jag fotar konsten i Norrtäljeån och varje år sätter konstverken igång diskussioner om vad man ska tycka och vad som verkligen är konst i ån och vad som är islängt skräp....
Vet inte riktigt vilken av dessa skapelser jag gillade....måste nog tänka lite till...möjligen att jag gillade Martin Stenbergs första och sista.
2007
2008
Hemsidan till Konst i ån finns här.


Tidens sång av Annika Ekström






De fyra bilderna ovan visar fyra konstverk som hänger ihop och heter ´´Koppling och skarvar´´  och är gjorda av Martin Stenberg.


Artifact av Karsten Möller


Naturen återtar av Ingegerd Möller


Strömharpa av Anders Engqvist


The Näck av Bengt Norling


Den här leksaksaffären hette en gång i tiden Thors leksaker och där har jag handlat några leksaker då jag var barn.

Dagens låt
Glöm inte att kolla här.
.

Kommentarer
Postat av: Mira

Gänget under baldakinen har jag också fotograferat. Vi åkte hit samma dag som Hassel dog för vi orkade inte vara hemma. Men jag har inte kunnat förmå mig att göra någonting av bilderna jag tog den dagen. Somt är lite kul av vattenkonsterna - somt är bara... konstigt...

2009-07-23 @ 17:49:14
Postat av: Monika

Leksaksaffären...men hur kan en ros växa så pass just där mellan huset och stenläggningen? Det verkar ju magert minst sagt. Eller är det en kruka?



Trevligt att läsa som vanligt!

2009-07-23 @ 18:32:16
URL: http://icole8.wordpress.com
Postat av: Lena

Så läckert! Härligt med oväntade grejer på oväntade ställen! Fast jag gillade 2007 års utställning bäst för den var gjord med mera humor än de två senare.

Postat av: billan

Lite blandade känslor har jag är det konst eller är det konstigt?

Leksaksaffären gjorde mig glad:)

2009-07-23 @ 22:05:55
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mira: Förstår så väl att bilderna från den dagen får vila.



Monika: Man har grävt ur ordentligt och planterat rosor utefter gatorna i Norrtälje...se här http://gardener.blogg.se/2008/june/rosor-i-norrtalje.html



Lena: Jag håller helt med dig om att 2007 var roligare.



billan: Tror att konst ska vara lite konstigt ibland för att väcka uppmärksamhet och känslor men jag kan hålla med dig.

2009-07-23 @ 23:29:10
Postat av: Ronja

Det är flera som känns OK och det är eftersom de inte är bestående. "Som en kul grej." Den första gillar jag nog bäst ändå.

Vacker ros vid leksaksaffären. Den passar alldeles utmärkt där!

2009-07-23 @ 23:30:04
URL: http://hundramiljoner.blogspot.com
Postat av: Staffan H

2009-07-24 @ 02:31:28
URL: http://staffanhuss.wordpress.com
Postat av: Staffan H

Man kan tycka ett och annat om konsten i ån, men en rolig idé är det iallafall.

2009-07-24 @ 02:32:19
URL: http://staffanhuss.wordpress.com
Postat av: Kalle

Konstverken må man tycka vad man vill om, men

bilderna blev fina. Du var så snabb och diskret

med kameran att jag knappt märkte att du tog dem!

2009-07-24 @ 10:13:31
Postat av: Monika

Åh jag tackar för den länken, jag hade ingen aning om hur vackert Norrtälje är...jag som funderar på att flytta kanske ska kolla där lite extra...kanske behöver dom en skicklig akupunktör där...

2009-07-24 @ 14:35:32
URL: http://icole8.wordpress.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja: Jag tycker också att det är en kul grej men det verkar som om Norrtäljeborna själva inte är så förtjusta...



Staffan H: Jag kommer nog att titta nästa år igen....efter prylar i vattnet.



Kalle: Tänk att man kan vara diskret med en så stor kamera...men vi hade ju så mycket att prata om så kameran skötte sig själv.



Monika: Norrtälje är en sommarpärla som jag är uppväxt i och jag tror säkert att de behöver en skicklig akupunktör.

2009-07-24 @ 17:05:02
Postat av: värmlands-katarina

jag gillar näcken mest....! För trots att han är av trä så ser han inte så stel ut. Och känner man för det kan man nog knåpa ihop en "gube" själv! Jag får nog åka till Norrtälje och spana mera.....Ha en bra dag!

2009-07-27 @ 22:29:16
URL: http://katys2a.tradgardsblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0