Site Meter

Dagens trädgårdsbok - Perenner i din trädgård

Författare: Lena Månsson
Fotograf: Bertil K Johansson
Bokförlag: ICA Bokförlag
232 sidor.
Utgivningsår. 1994 - min upplaga är från 1998.
Köp boken här.

Av de perennböcker jag har så är det denna bok som jag alltid tar fram föst när jag ska hämta information om perenner. Om Hanssons Perenner är en bok med fantastiskt layout och underbar att titta i och Perennboken är en lite perennbibel så har den här boken en överlägsen faktadel.

De olika faktakategorierna är - Familj, Namn, Härstamning, Höjd, Blomningstid, Härdighet, Blomfärg, Beskrivning, Jord, Läge, Skötsel, Förökning, Användning, Arter och sorter.




De olika kapitlen i boken är:
  • Månskensträdgård
  • Frossa i perenner
  • Hälleberget blommar
  • Lek med färg och form
  • Perenner i krukor
  • Inte bara perenner
  • Växter som kryper längs marken
  • I och vid vatten
  • Den gamla engelska torpträdgården
  • En växt på många sätt
  • Prydnadsgräs
  • Prydnadsgräs
  • Skuggsidans perenner
  • Örtagårdens växter både till nytta och nöje
  • Solitära växter
  • Odla perenner i tråg
  • Perenner och vintergrönt
  • Stenpartiet, ett variationsrikt tema
  • Doftträdgården
  • Innan du börjar...
  • Perenner i albatisk ordning
  • Växternas egenskaper och krav




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0