Site Meter

Vår tids Bellman, älskad som Taube.

15392-132015392-1321

Det är idag 20 år sedan Cornelis lämnade livet på jorden. Det var kyligt och det regnade i Stockholm ikväll men inne i Katarina kyrka fanns värme på flera sätt, dels det varma kyrkorummet men även folkets värme inför Cornelis. På kyrkogården var marschaller tända fram till hans grav.
Biskopen i Visby Lennart Koskinen höll ett fint, känsligt och roligt minnestal där han sa att Cornelis var vår tids Bellman och älskad som Taube.

Stämningen var god och det var fullsatt i Stockholms vackraste kyrka.
Artistena som framförde några av Cornelis sånger var Lill Lindfors, Svante Thuresson och Claes Jansson.
Lill Lindfors passar utmärkt till att sjunga Cornelis och ikväll var hon mycket bra.
Hon sjöng:
  • Felicia Adjö
  • Bibis visa
  • Grimasch om morgonen
  • Deidres Samba
  • Cool Water på Den Gyllene Freden.
Konserten avslutades med allsång till I natt jag drömde.
Ute på söders höjder snöade det då minneskonserten var slut.

Artikel i Dagens Nyheter
Katarina kyrka

Så har då slottsträdgårdsmästaren gått sönder och är sjukskriven. Suck!



Kommentarer
Postat av: Lilla B

Sjukskriven? Sönder? Frågetecknen hopar sig.

2007-11-13 @ 18:22:35
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Azola

Säger detsamma som Lilla B ... ??
Hoppas det inte är så allvarligt i alla fall!!
Kan tänka mig en åkomma som drabbar rygg eller axlar i ditt fall/yrke....klämmskador icke att förglömma. Hoppas du mår bättre snart!!! Här hemma har vi drabbats av envisa förkylningar...har faktiskt inte gått över trots att det var flera veckor sedan jag hade min.
Har precis kommit hem från nattens arbetspass och känner mig rätt så sliten :=
Blir väl piggare bara jag fått lite sömn. Sänder över en varm kram och massor av krya på dig!!

2007-11-14 @ 09:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0