Site Meter

Ett busslass med tanter

15392-1050
Miscanthus sinensis ´Kleine Fontäne´ med vidjehortensian ´Annabelle´ i bakgrunden.

Även om jag på något vis känner att slottsparken är min egen trädgård så går mitt arbete ut på att smycka parken med växter så att gästerna hos oss ska tycka det är vackert. Visst har trädgården utformats med min och min chefs smak men jag måste tänka på att anlägga och plantera för att fånga våra gästers intresse. Nu är det inte alla i en konferensgrupp som uppskattar trädgård och växter. De unga affärsmännen på väg upp i karriären springer förbi utan att märka att mjölkklockan just slagit ut eller att strålrudbeckian lyser guldgult just för deras skull.
15392-1051


Jag brukar nyfiket se hur olika kategorier människor uppmärksammar växter och planteringarna i parken och jag blir glad när jag ser en buss full med tanter komma hit för att konferera. Kvinnor och då oftast lite äldre kvinnor brukar alltid visa intresse för trädgården och ibland fråga mig om växter mm. Det tycker jag om!
Så H du som är säljaren hos oss....ta hit mer tanter!
15392-1048
Rudbeckia sullivantii ´Guldsturm´ - Strålrudbeckia

15392-1047
Det börjar bli lite höst i planteringarna och jag vet inte hur många gånger jag försökt fotografera min stora släntplantering utan att lyckas få fram det jag vill visa. Även denna gång får jag inte fram hur vacker den fortfarande är nu när de sena perennerna kämpar på i blåst och kyla. Det är svårt att fota många växter tillsammans och det är alltid svårt att beskriva en känsla.
Bilden visar endast en liten bit av planteringen som är ??? lång (ska mäta den i morgon).

Trädgårdsspaning


För två år sedan

Kommentarer
Postat av: Trolda

Hahaha...Vad härligt för dig med alla dessa busslaster av kvinnofolk...Jag antar att du charmar dem OERHÖRT...=D
Trolda - =D

2007-08-29 @ 20:37:53
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Trolda: Jag är inte den typen som charmar serru!

2007-08-29 @ 20:54:05
Postat av: Lilla B

Lovsång till tanter! Inte illa.

2007-08-30 @ 09:27:23
URL: http://vaxthusbloggen.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Så är det, för tillfället har vi bara en massa strikta affärsmän här.

2007-08-30 @ 19:42:26
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: marie

Jag har efter ett halvårs läsande av din blogg ännu inte listat ut var du har din fina trädgård....?

2007-08-31 @ 21:07:33
URL: http://kaffekopp.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0