Site Meter

Privat sjukvård

Egentligen har jag inte så mycket emot att det finns ett sjukhus i Stockholm  som drivs privat. Men efter att jag behandlas av en viss läkare på Sankt Göran så undrar man om det är så över lag där att man fullständigt skiter i sina patienter. En tid efter min knäskada fick  jag äran att träffa en viss doktor E.C. som tydligen är en ortoped som står högt i rang. Han verkar stå på gränsen till pension och har den där auktoriteten som läkare hade förr i tiden.. Man ska stå med mössan i handen och vara glad att man över huvud taget får  träffa honom. De praktikanter han hade i rummet såg livrädda ut. Jag undersöktes och skulle komma tillbaka om en månad om inte värken gav med sig.
Dagen efter ville jag ställa några frågor som jag glömt ställa så jag ringde och bad att får prata med den store E.C. och de lovade att han skulle ringa upp mig. Efter tre dagar hade han inte ringt. Sedan har jag ringt tre gånger och bett att han skulle ringa mig utan resultat...trots att han varit på sjukhuset vid några tillfällen. Det har gått nästan tre veckor sedan han första gången skulle ringa mig. Nu i veckan ringde jag och beställde en tid på sjukhuset för att få ställa mina frågor som tar 30 sekunder. Men han är här idag och jag ska be honom ringa...sa sköterskan. Nej nu räcker det sa jag...jag betalar de 260 kronorna istället så att jag vet att jag blir mottagen.
Är det så här den privata sjukvården ska få vinst i sin verksamhet? Tror inte att så många kommer att använda den sortens sjukhus i så fall.
Antar att borgarna vill att alla sjukhus ska drivas privat och kanske finnas på börsen också.

Kanske är småaktigt det här men jag blir så förbannad på den här typen av maktmänniskor.

Kommentarer
Postat av: Anna

Nonchalans är oerhört frustrerande. Eller så har han gått och blivit senil på gamla da´r? ;-)

2006-10-15 @ 09:40:38
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Ska sparka honom på knäet på tisdag då jag möter honom. Så!

2006-10-15 @ 09:51:19
Postat av: LindaLotta

Det är just det jag är så rädd för när det gäller privatiseringen av sjukvården.
Jag är rädd att de glömmer syftet, dvs hjälpa patienterna, och bara koncenterar sig på att dra så mycket pengar som möjligt till kassan.
Förstår inte meningen med vinstgivande vård... Inte när priset är bla bortglömda patienter.
Ta båda knäna på honom, när du ändå är igång ;)

2006-10-15 @ 09:56:20
URL: http://lindalotta.blogspot.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Ok LindaLotta...ska ta arbetsskorna med stålhättor.

2006-10-15 @ 10:10:14
Postat av: Inger

Tror det handlar om attityd, inte om det är privat eller inte. Även i den offentliga vården finns det dryga maktmänniskor, som tappat sin ödmjukhet någonstans på vägen.

2006-10-17 @ 13:46:42
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Jo så är det nog Inger. Dr. E.C. skulle passa bättre som militär där han kunnat härja oemotsagd.

2006-10-17 @ 19:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0