Site Meter

Rosornas år

15392-82
Trots att det regnat vid några tillfällen så krävs det att det vattnas i grönsakslandet väldigt ofta då det växer enormt där nu. Tomatplantorna har också satt ordentlig fart.
Det har varit lite stressigt den här veckan då jag gick på halvfart förra veckan då jag var sjuk men jag ska nog snart ha koll på vår vackra park igen. Hade tänkt klippa vår långa syrenhäck men det har blåst några dagar och det är inget bra förhållande om man ska klippa häckar. Vildvinet och rådhusvinet på slottsväggarna är klippta på höjden och alla gräsytor klippta. Det är verkligen rosornas år i år och av någon anledning så har vi inte lika mycket angrepp från naturens vilda djur i år. Både rådjur och harar hade en tuff vinter och det kan vara en anledning.
Loddon Anne
Mjölkklockan Loddon Anne och en rosenmalva

15392-83
Stjärnflockan Ruby Cloud
15392-84
Honungsrosen Lykkefund
15392-85
Mjölkklockan igen

Kommentarer
Postat av: C.

Skall vi starta en klubb för inbördes beundran? Vilka växter! Vilka bilder!

2006-07-13 @ 19:28:05
URL: http://callef.blogg.se
Postat av: Lilla B

Nu har jag fått mig ännu en favoritblogg! Underbara blommor. Driver du/ni upp alla sommarblommor som behövs? Mjölkklockan är det en ettåring? Fortsätt så här med bilder - fint att se och mycket intressant att läsa om arbetet i slottsträdgården. Från min egen kojas horisont!

2006-07-13 @ 19:32:24
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ja det blir perfekt C. Vi fortsätter att fota och beundra varandras fotografier och växter.

2006-07-13 @ 19:32:55
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag driver upp en del av sommarblommorna och perennerna köper jag men förökar dem genom delning och frösådd. Mjölkklockan är en av mina absoluta favoriter och just sorten Loddon Anne är helt underbar. Den är däremot svår att föröka genom delning då den har pålrot. Tror att din trädgård betyder mer för dig än alla världens slottsträdgårdar Lilla B.

2006-07-13 @ 19:41:24
Postat av: Lilla B

Mjölkklockan har jag aldrig sett förut. Ja, du har nog rätt. Min trädgård betyder mycket för mig. Trots att det inte är en visningsträdgård, vildvuxen och ostyrig är den och i kallt läge. Men omtyckt av mig.

2006-07-13 @ 19:51:04
URL: http://lillab.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0