Site Meter

En lördagsmorgon på Långholmen

 
Det var en aning höstkänsla i luften, när jag på morgonen med hyfsat raska steg vandrade mot Långholmen. 8 grader, vindstilla, molnfri himmel och med lugn klassisk musik i öronen, gick jag över de två stora broarna med målet inställt på ´´min´´ brygga vid Pålsundet. Pigg i kropp och själ, kändes det skönt att möta morgonen på vackra Långholmen. Kaffet på bryggan smakade som vanligt extra gott när jag befinner mig på lugna, vackra platser och jag satt länge och såg när några träbåtar sakta gled förbi. Jag har 3-4 favoritbryggor i Stockholm och det här är en av dem.
 
Efter vandringen runt ön träffade jag min fina kompis Åsa vid hennes kolonilott, för att fika och prata om livet. Vi har haft ett liknande år så här långt och det känns alltid lika bra att prata en stund.
 
I veckan installerade jag vandrarappen Social Steps, där man vandrar digitalt med sina vänner. Man ser alltså hur långt de vänner man valt har gått. Tanken är att trigga oss att gå mer och upplägget i appen är kul. Mina fyra vänner tycker nog att det är lite orättvist att tävla mot en helt ledig person, som kan gå när det passar. Men som sagt, tanken är att få folk att röra på sig.
 
 
 
 







Kommentarer
Postat av: Liza Hansson

Långholmen har jag fina minnen ifrån. Vi flyttade till Verkstadsgatan 1961 och Högalidsskolan blev min skola. Ett kul minne från Långholmen, min kompis och jag klättrade ut på ett träd som hängde över vattnet och gissa vad som hände. Ja naturligtvis gick det av och vi åkte ner i vattnet. Det gav ett gott skratt åt gubbarna på båtklubben tvärsöver.

2020-09-20 @ 08:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0