Site Meter

Vecka 3, 2020 - Januarivärme

 Det vackraste hjärtat!
 
 
 
Slottsträdgården Ulriksdal
 
Bland den vackraste julrosen jag sett!
 
 
  • Min värkande kropp fick afrikansk healing massage. Bra och skönt!
  • Såg trollhasseln blomma i Berzelii park.
  • Hängde på udden med Lexus några timmar, på måndagen. Alltid fantastiskt!
  • Fotade körsbärsblomning i Kungsträdgården. Bredvid mig stod Lasse Bengtsson med sin kamera. Vi tyckte att det var lite skrämmande tidigt!
  • Värmerekord på onsdagen. Oskarshamn hade +12 grader.
  • Koltrasten och talgoxen sjunger hemma i Traneberg.
  • Fotade snödroppar i blom på Fridhemsgatan ner mot Norrmälarstrand. Inte så skrämmande!
  • Sjukgymnasten föreslog akupunktur framöver.
  • Långvandringar på Djurgården under helgen.
  • Blommande vintergäck på många platser, tyvärr blev mina bilder på de tidiga skönheterna usla!
  • Vinterjasminen blommar mycket fint på Prins Eugens Waldemarsudde.
  • Vi kände den lågt gående januarisolen värma, när vi satt en stund vid Isbladskärret på Djurgården.
  • Trots januarivärme och varm lägenhet, sitter jag ofta insvept i en elfilt och med fötterna i en elfotkudde!
  • Vi har svårt att klicka – vintern och jag!

 

 
 
Vinterjasmin vid Prins Eugens Waldemarsudde
 
 Visst ser det ut som om Lexus ler åt den blommande vinterjasminen?
 
 
 
 
 I början av Fridhemsgatan på Kungsholmen
 
 Blommande körsbärsträd i Kungsträdgården
 
 Lasse Bengstsson fotar körsbärsblommor i Kungsträdgården
 
 Malus 'Everest' i Berzelii park
 
(null)
Januarisöndagsmorgonvandring vid Isbladskärret. Den sista bilden som jag tog på Cecilia innan vi gick skilda vägar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tack för bilder från din promenad . Isbladskärret blev min favorit .Promenerat mycket där med taxarna
Har som du besvär med värkande kropp , reumatiker .
Akupunktur har hållit värken borta en tid . Hoppas
det kommer fungera för dig . Håller tummarna .
En lite klapp till fina Lexus bifogas .

2020-01-19 @ 19:36:17
Postat av: Hasse Wester

Ja visst är det fint vid Isbladskärret! Tycker att jag snart provat allt, men vanlig akupunktur har jag kvar. Hoppas på det. Lexus hälsar tillbaka...

2020-01-20 @ 06:35:10
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Liza Hansson

Visst är det fint med vårblommor men de ska inte blomma nu. Hoppas det inte blir bakslag med kyla och massor av snö. Jag fick akupunktur för min onda axel och det hjälpte, kanske du också blir hjälpt. Det skadar ju inte att testa. Lexus är så vacker i hjärtat.

2020-01-20 @ 09:53:24
Postat av: Hasse Wester

Ja det är lite konstigt med denna värme nu i januari Liza. Jo jag ska prova akupunktur.

2020-01-22 @ 21:43:31
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ove & Christina

Fina foton IGEN!! Visste inte att det finns ’Vinterjasmin’! Underbar Julros!! Och så denne lille toppenkille Lexus som vet hur man poserar framför kameran m matte!! 💕 🌿 🌼🌿

2020-01-26 @ 17:33:35
Postat av: Janicke

Ah,för andra gången idag ser jag fina bilder av japanska lyktan, måste skaffa till min odlingslott!
Tack för fina promenader som vanligt, och alltid lika kul att se fine Lexus.
Trist med alla krämpor, hoppas att du finner bot. Du förtjänar en bra tillvaro som pensionär!

2020-02-01 @ 15:31:35
URL: http://janicke.365.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0