Site Meter

Vecka 46, 2019 - Novemberregn

 

 

11 november - måndag 

 

Jag är tillbaka på Blockhusudden!   

 

 

12 november – tisdag 

 

Idag firade vi vår underbara lilla  Lexus som fyllde 6 år! 

Naturen och trädgårdarna tog tacksamt emot regnet som föll över staden och trädgårdsarbetet hanns med innan regnvädret. Inifrån soffan och värmen var det skönt att höra hur  regnet smattrade mot  fönstren 

 

Sjukgymnastikprogrammet kör jag plikttroget  varje dag, även om det kommer att ta lång tid innan jag märker någon förbättring -  säger sjukgymnasten, som har samma namn som en mycket känd amerikansk skådespelare. När jag ska göra övningarna liggande på golvet, kommer Lexus och slickar mig i ansiktet och undrar vad jag håller på med!  Kompis, jag gör det här för att vi ska kunna gå långa promenader igen 

 

 

 

13 november – onsdag 

 

Alléernas nakna träd speglade sig i vattnet när vi vandrade längs Djurgårdsbrunnskanalen, som idag  låg helt stilla. Ett lätt regn föll  hela dagen över Blockhusudden och på grynnan i viken satt några skarvar som försökte torka sina vingar. 

 

Trädgårdsmästarna på Djurgårdsförvaltningen har börjat planera nästa års sommarblommor och Cecilia väljer ännu en gång ut vackra blommor till bland annat Rosendals slottsträdgård. Det blir ett helt annat färgtema 2020, än årets underbart färgsprakande och mycket uppskattade blomsterplanteringar.  Men jag som sett hennes skisser inför nästa år, är övertygad om att det kommer att blir mycket fint ännu en gång! 

 

 
(null)
(null)
(null)
(null)
 Regn på Blockhusudden
 

 

14 november – torsdag 

 

Regnet fortsätter, precis som det ska vara nu i november. Nödvändigt för växterna, jorden, djuren och grundvattnet.   

 

 

15 november – fredag 

 

Sverige klart för Fotbolls-EM 2020 

 

 

16 november - lördag

 

Födelsedagskalas för Lexus som fick pannkakstårta med falukorv.

Endast bilder från mobilen denna vecka...

 

  (null)
Lexus min älskade vandrarkompis äter pannkakstårta
 
(null)
(null)
 Näva

Kommentarer
Postat av: Anonym

Egentligen så tycker jag inte om regn men har man hund så är det bara på med regnkläder och sen ut.
Vad bra att du jobbar med sjukgymnastiken, den kommer säkert att ge resultat.
Grattis i efterskott till Lexus <3

2019-11-18 @ 07:32:53
Postat av: Hasse Wester

Ja även om Lexus tycker väldigt illa om regnkläder, så måste han ha det under våra regnvandringar!

2019-11-19 @ 12:00:41
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0