Site Meter

Mitt behov att berätta

En morgonbild från mitt näste i Bromma!
 
Även om jag här på bloggen kommer att fortsätta berätta om Stockholms trädgårdar, vandringar, mina resor och om växter mm, så har jag fortfarande även en lust att berätta vad som sker runt omkring mig, mer i detalj. Kanske inte alltför personligt, men att ändå få berätta om mina tankar och vad jag upplever i min enkla vardag.
 
Visst kunde jag skriva för mig själv hemma på kammaren, så som jag först tänkt, men så tänkte jag att jag ändå skulle försöka med ´´En pensionärs dagbok´´ på något sätt, här på bloggen...! Dagboken kommer jag givetvis mest skriva för mig själv, men de som vill följa med är självklart välkomna. Tanken är att varje söndagskväll publicera veckans händelser och även om texten är det viktigaste, så slänger jag väl in några bilder också.
 
Mitt vanliga bloggande kommer fortsätta vid sidan om.
 
Min tid på Engsholm inbjöd verkligen att berätta om mina dagar i någon slags dagboksform och nu har jag bestämt mig att i stället berätta om mitt första år som pensionär, ´´titeln´´ som jag redan är ganska trött på...! Hädanefter kommer jag att säga att jag är ledig helt enkelt!
 
Ibland får jag frågan om jag ska skriva någon mer bok, men jag tror inte det. Det är nog här på bloggen som jag trivs bäst, här bestämmer jag helt själv hur det ska vara. Men man vet aldrig vad som händer framöver...
 
Så på söndag kommer Vecka 1 av ´´Mitt första år som pensionär´´
 
Trots att jag har många planer inför mitt första fria år, så nynnar jag ofta på visan med texten:
 
Måndag gör jag ingenting, ingenting.
Tisdag ser jag mig omkring, mig omkring,
mig omkring.
Onsdag går jag ut och vankar.
Torsdag sitter jag i tankar.
Fredag gör jag vad jag vill.
Lördag stundar helgen till.
 

Kommentarer
Postat av: Tina Ljung Johansson

Inte kan Din vardag kallas enkel, med den utsikten från frukostbordet.

2018-01-03 @ 18:20:12
Postat av: Hasse Wester

Det är enkel men spännande Tina!

2018-01-03 @ 20:20:45
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anonym

test

2018-01-04 @ 11:09:50
Postat av: BrittMari Söderholm

Nu blev jag glad. Är i samma situation själv, förvisso pensionär sedan ett halvår, men säger också hellre ledig. Sååå härligt att göra vad man vill med sin tid. Delar ditt intresse för växter och planteringar och Stockholms gröna rum. Din blogg och bok har betytt mycket när jag planerat mina besök i staden. Ser fram emot att fortsätta ta del av flanörens upplevelser och tankar i ord och bild.

2018-01-04 @ 11:13:41
Postat av: Hasse Wester

Vad roligt att du tycker om boken och bloggen BrittMari!

2018-01-04 @ 11:18:11
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Vilken utsikt! Wow! Här i Kramfors har vi 50 cm snö på taket till växthuset! Följer bilder och blogg, trevligt.

2018-01-04 @ 11:55:08
Postat av: Hasse Wester

Vi skulle också vilja ha snö här i huvudstaden Birgitta! Fint att följer bloggen!

2018-01-04 @ 12:41:46
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har en vacker utsikt från ditt hem som du kan njuta av i dåligt väder.
Låter kul att du ska sammanfatta ditt fria liv varje vecka.
När maken o jag gick i "ledighet" samtidigt så bara njöt vi av att slippa alla krav o passning av tider.
När vi var klara med det startade vi renovering av huset o trädgården.
Nu njuter vi igen.

Ha de gott
Hälsningar
Britt

2018-01-04 @ 15:49:38
Postat av: Hasse Wester

Ja men det blir skönt att styra sin tid som man vill. Renovering av hall och kök i lägenheten sparar jag till nästa vinter...
Ha det gott du också!

2018-01-04 @ 15:52:09
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0