Site Meter

Det sista av sommaren...

 
 
I Engsholms slottspark har jag tagit in pelargonerna och nästa vecka är det dags för agaven, fuchsior, änglatrumpeter att få sin vinterplats, där de ska stå i åtta månader. Här hemma i Bromma ska jag rensa bort sommaren från balkongen. Mörkret smyger sig på alltmer och på morgnarna fryser jag. Nu finns det ingen återvändo. Det är bara att klä sig i många lager kläder och dra ner mössan och försöka härda ut.
 
Men jag ska inte deppa ihop utan i stället försöka fånga vackra höstfärger på bild i helgen!
 
Balkongen i somras
  
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner som du. Djurgården i höstprakt är inte heller så pjåkigt! Men sen...

2016-10-07 @ 10:29:49
Postat av: Per

Det var jag i förra kommentaren. :)

2016-10-07 @ 10:30:52
URL: http://whatgoodami.blogspot.se/
Postat av: Hasse Wester

Djurgården är egentligen alltid vackert, men visst måste man hålla i sig nu när kyla och mörker drabbar oss!

2016-10-07 @ 16:55:16
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Meta

Nog är hösten och förvintern härlig bara man kan anpassa sig till det med kläder och göromål. Men se den här blåsten den gillar jag inte alls.Får ont i hela kroppen av den. Jodå här har åxå pelargoner och en del annat kommit under tak för vidare leverans till vintervila i papperspåsar och kyligare grader.
Sen kan vi njuta av våra sommarbilder och längta till nästa år.
Ha det gott
Kram Meta

2016-10-07 @ 20:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0