Site Meter

Blåregn i Stockholm

Prins Eugens Waldemarsudde. Blåregn tillsammans med Clematis montana! 6 juni 2015
 
Kenneth Nilsson har ett fantastiskt fint blåregn (ca 25 år gammalt) vid hans vackra kolonilott i Södra Årstalunden. 30 maj 2012.
 
Rosengårdens café vid Historiska museet. Nu i år 2016 blommade inte det stora blåregnet. Jag gör ett nytt försök nästa år. Bilden tagen 12 juni. 
 
 På en gård vid Kungsholmstorg! 4 juni 2016
 
Enligt Lars Forslin ska det finnas ett blåregn av amerikansk sort på Franzéngatan 2 vid Hornbergsstrand som jag ska fotografera nästa år!
 
Tipsa mig gärna om andra blåregn som finns centralt i Stockholm!

Kommentarer
Postat av: Katarina Hall

Så snygg kombo med clematis montana. Just clematis montana har jag strukit för egen del i tron att den inte klarar zon 3. (Inser att det säkert är zon 2 på Waldermarsudde)

2019-06-13 @ 09:37:37
Postat av: Hasse Wester

Ja visst är de oerhört vackra tillsammans! Bor du i zon 3 är det nog inte så lämpligt med montana, men på en skyddad plats i söderläge så vet man aldrig...

2019-06-13 @ 12:03:37
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0